ההארפי הסיני

לפי מקורות זרים, ישראל מכרה לסין בשנות ה-90 מל"ט מתאבד מסוג הארפי. עשרים שנים אחרי, סין מציגה 'הארפי' משלה שדומה באופן מפתיע למוצר הישראלי

סין חשפה חימוש משוטט מתאבד בשם ASN-301 בתערוכה IDEX, כך לפי פרסום של אתר janes.com. מדובר בכלי שנראה דומה באופן מפתיע להארפי הישראלי תוצרת תעשייה אווירית שנמכר לסין אי שם בשנות ה-90 (לפי מקורות זרים).

ה-ASN-301 הוא מל"ט משוטט ומתאבד שמחפש קרינת מכ"מ. ברגע שהוא מוצא אותה, הוא מקבל אישור מהמפעיל, ויורד על התחנה המשדרת. זה יכול להיות תחנת מכ"מ, מערכת הגנה אווירית או כל אמצעי אחר בשטח שפולט קרינת RF.

את ה-ASN-301 משגרים מעמדת שיגור המבוססת על מכולה, אותה ניתן להעמיס על משאית או כל אמצעי תובלה אחר שיודע לקחת מכולות סטנדרטיות. הדגם שהוצג ב-IDEX כולל שש מל"טים במכולה. החברה שמייצרת אותו היא CATIC הסינית.

המל"ט במשקל 135 ק"ג ואורכו 2.5 מטרים. זמן השהייה שלו כ-4 שעות. טווח הפעולה 288 ק"מ.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות