ארה"ב ביצעה ניסוי מוצלח במערכת מעיל רוח על טנק אברהמס

לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, צבא ארה"ב ביצע ניסוי מוצלח במערכת מעיל רוח מותקנת על טנק אברהמס. המטרה של ארה"ב היא לצייד טנקים אמריקאים בגבול רוסיה עם הגנה אקטיבית. ההחלטה בארה"ב על סוג המערכת צפויה להתקבל עד סוף 2017

https://www.youtube.com/watch?v=RvFBKxqUBUs

הישג לרפאל - ארה"ב ביצעה ניסוי מוצלח במערכת הגנה אקטיבית מסוג מעיל רוח על טנק אברהמס. כך לפי אתר defensedaily. ההישג טמון בהתאמה של המערכת לטנק אברהמס ובכך שמערכת ישראלית מתמודדת מול מערכות אמריקאיות בהצלחה בהגנה על טנק אמריקאי.

נזכיר כי הדרישה האמריקאית להצטיידות במערכות הגנה אקטיביות לטנקים, נגמ"שים וכלי רכב קרביים (JTLV) הגיעה מהכוחות האמריקאים שמוצבים באירופה. החשש העיקרי של ארה"ב הוא מטילי נ"ט רוסיים וטנקי ה-T-14 שרוסיה טוענת שהיא מייצרת עם מערכות הגנה אקטיביות. אם אכן הטנקים הרוסיים יהיו מצוידים במערכת הגנה אקטיבית, הטנקים האמריקאים יהיו נחותים לעומתם.

הרצון של האמריקאים להצטייד במערכת הגנה אקטיבית לטנקים לא חדש. לפי פרסומים ברשת, הצבא האמריקאי בוחן מספר מערכות - מעיל רוח, חץ דורבן, Iron Curtain של ארטיס האמריקאית, מערכת של Rheinmetall הגרמנית ומערכת Quick Kill של רייתאון.

לפי אתר veteranstoday, גרסת הטנק שבוצע עליה הניסוי עם מעיל רוח היא M1A2 SEPv.3. אתר nationalinterest.org מוסיף לעומק ההיכרות עם הגרסה החדשה שאמורה להתחיל ייצור סדרתי השנה. מבצוע שלהם צפוי רק ב-2020. הצבא האמריקאי כבר התחיל לפתח גרסת M1A2 SEP V4 שניסויים בה יחלו ב-2021, כך לפי scout.com. הגרסה החדשה כבר צפויה לכלול מערכת APS בשלב הייצור.

הניסוי שבוצע בימים האחרונים, כך לפי הפרסומים, בוצע עם מערכת מעיל רוח של רפאל מול מערכת Quick Kill של רייתאון. טרם התפרסמו חומרים ויזואלים של הניסוי. בדיווחים קודמים אמרו גורמים בצבא ארה"ב כי הבחינות של המערכות צריכות להסתיים עד סוף שנה זו מתוך מטרה לצייד טנקים אמריקאים בשטח בהגנה אקטיבית. בעיקר את אלו שנמצאים בחזית האירופאית מול רוסיה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית