SKYLARK 3, הדגם המתקדם של המזל"ט 'רוכב שמים', יכנס בקרוב לשירות ויספק מודיעין בדרג חטיבה

יחידת צה"ל המפעילה את המזל"טים מדגם SKYLARK ('רוכב שמים') תתחיל בעתיד הקרוב להפעיל את הדגם המתקדם סקיילארק 3 מתוצרת אלביט מערכות. התפתחות זו תרחיב באופן משמעותי את היכולת המבצעית של המזל"טים – אומר מקור צבאי ישראלי בכיר  לג'יינס

צילום: אלביט מערכות

סקיילארק 3 יופעל כמזל"ט שישרת מפקדי חטיבות, בעוד שהדגם הנוכחי, סקיילארק 1, פועל בדרג גדודי. המקור אמר לג'יינס כי את הדגם החדש יפעיל מספר גדול יותר של אנשי צבא (חיל התותחנים) וכך ניתן יהיה להשיג כיסוי רציף ונמשך של אזור הפעולה של המזל"ט. "מפעילי הכלי יכולים לשבת במפקדת חטיבה ולהעניק שירות של איסוף מודיעין בלתי מוגבל, בעוד הפלטפורמות שוהות באוויר כל הזמן ללא הפסקה". תחנת ההפעלה הקרקעית של שני הדגמים היא זהה.

המקור מסר כי בקיץ הקרוב ישתתפו מזל"טי סקיילארק 3 לראשונה בתרגיל בדרגים של חטיבה ואוגדה. סקיילארק 3 משוגר ממשגר נייד נגרר, משקלו 50 ק"ג והוא נוחת בתום הגיחה בעזרת מצנח וכרית. הוא מתהפך לפני הנחיתה על הקרקע כדי להגן על המטע"ד. סקיילארק 3 יכול לשהות באוויר שבע שעות והטווח שלו 30-4- ק"מ, בהשוואה לביצועי סקיילארק 1, שהם 2.5 שעות שהייה באוויר וטווח של 15 ק"מ.

כאשר המזל"ט מסיים משימה, ניתן להעבירו למשימה נוספת ללא צורך בהנחתה על הקרקע.  "התמונות המתקבלות ממצלמות הכלי הן ברורות מאוד, וזה צעד קדימה מבחינת איכות החוזי המודיעיני", אמר המקור הצבאי הבכיר לג'יינס. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית