GPS Dome החלה לספק מגן GPS לגופי HLS בחו"ל

חברת הסייבר הישראלית ג'י.פי.אס. דום (GPS Dome) החלה לאחרונה לספק לגופי HLS  (ביטחון המולדת) אזרחיים בשוויץ, צרפת, הולנד וסינגפור מגן GPS מיועד להגן על מערכות מבוססות GPS מפני שיבושים וחסימות

צילום: חברת GPS Dome

המוצר החדש של החברה, פותח לתת מענה לדרישות הרכב האוטונומי, הנמצא בשלבי פיתוח אצל רוב יצרני הרכב, וכן לדרישות הרחפנים להם תלות גבוהה ב-GPS לצורך תפקודם ולכן זקוקים להגנה מפני שיבושי GPS העלולים למנוע מהם להגיע ליעדם.

המוצר החדש נותן מענה לחוסמי GPS  קטנים וזולים הניתנים להשגה בקלות באינטרנט. למרות שהשימוש העיקרי בחוסמים כאלה נעשה על-ידי נהגים שלא מעוניינים שה-GPS ברכב שלהם יתעד לאן הם נוסעים, רדיוס החסימה של חוסםGPS  כזה הוא מאות מטרים, ולכן עלול לחסום גם ללא כוונה מערכות קריטיות מבוססותGPS , כגון שדות-תעופה ונמלים, מוסדות פיננסים כבנקים ובורסה, ותשתיות קריטיות אחרות, כגון תקשורת, חשמל ואנרגיה. בנוסף, שודדי משאיות מטען עושים שימוש הולך וגובר בחוסמיGPS  כדי לגרום למשאיות "להיעלם מהמפה" של מוקד ניהול צי המשאיות.

"פיתחנו מגן GPS במחיר סביר במיוחד ליישומים אזרחיים, שאינם יכולים להרשות לעצמם לשלם 30,000$ ומעלה עבור מגן ה-GPS הקיים, המיועד לשוק הצבאי", אומר מנכ"ל ג'י.פי.אס. דום, אהוד שרר. "מאז שהכרזנו על מגן ה-GPS החדשני שלנו בחודש מאי, ישנה התעניינות עצומה במוצר החדש שלנו. התחלנו לתמוך בניסויים שמבצעים לקוחות פוטנציאלים במוצר, ואנחנו נערכים תפעולית כדי לספק את הביקוש הרב הצפוי. סדרת הייצור הראשונה שאנחנו מספקים כעת היא רק ההתחלה, ואנחנו מצפים להספקות נוספות במהלך השבועות הקרובים".

לדברי אנשי החברה, היתרון היחסי של המוצר הוא במחירו הנמוך יחסית לפתרונות הקיימים שפותחו ליישומים צבאיים, בעוד שג'י.פי.אס. דום פותח להתאים ליישומים אזרחיים. צוות הפיתוח של החברה פיתח את המוצר על בסיס טכנולוגיות צבאיות מתקדמות, תוך שימוש בטכנולוגיות מזעור חדשניות והתאמתו ליישומים אזרחיים אפשרה להוריד את עלותו באופן משמעותי.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית