עמוס מרום, IBM: "בזכות טכנולוגיה שפותחה במרכז למצוינות סייבר בב"ש מנענו הונאות בבנקים הגדולים בעולם"

עמוס מרום,  סגן נשיא IBM Trusteer: "בזכות טכנולוגיה שפותחה במרכז למצויינות סייבר בב"ש סיפק הצצה מעניינת למאחורי הקלעים של פתרונות הגנה לבנקים בעולם, במסגרת כנס NEXTECH 

"כולם בתקשורת מדברים השבוע על סייבר מאנדיי, אבל החדשה האמיתית מתחילה בב"ש, מאחורי הקלעים" אמר אמש עמוס מרום, סגן נשיא IBM Trusteer המספקת פתרונות הגנה מפני הונאות פיננסיות למאות בנקים גדולים בעולם: "בזכות הטכנולוגיה שפותחה במרכז למצויינת סייבר של IBM באוני' בן גוריון, הצלחנו לאתר ולמנוע בשבועות האחרונים הונאות פיננסיות של הבנקים הגדולים בעולם".

"הודות לאותה טכנולוגיה ייחודית שפיתחו החוקרים כאן בב"ש, הצלחנו לאתר ולמנוע פעילות ההאקרים מסוג שלא ראינו בעבר. זו  משימה לא פשוטה לעקוב אחרי ניסיונות הפריצה השונים והמשתנים תדיר וצוות המוחות המשותף שיושב כאן בבירת הנגב עושה נפלאות במציאת פתרונות והגנה . בזכותם נמנעו נזקים כספיים ותדמיתיים עצומים על המוסדות הפיננסים מובילים בעולם. זו גאווה גדולה להיות חלק מהאקו סיסטם שהוקם בב"ש". מרום דיבר בכנס NEXTECH של ישראל דיפנס וסייברטק כנציג IBM ISRAEL המנהלת פעילות ענפה בתחום הסייבר בישראל: הן במגזר הציבורי והן במגזר העסקי. מדובר על מאות עובדים במרכזים שונים: מחקר,  פיתוח תוכנות הגנה לאתרים ולאפליקציות וחברת ההיי טק Trusteer הישראלית שנרכשה ע"י IBM.  

ריק קפלן, מנכ"ל IBM ישראל נכח גם הוא בכנס ואמר: צריך להשקיע בחינוך, ולדעת למקד את המאמצים". במסגרת פעילות IBM בישראל, החברה מפעילה קייטנות ופגישות מקצועיות גם לבני נוער כדי לגרום להם להתעניין בלימוד מקצועות ריאלים. קפלן מסביר שלחברה יש פעילות ענפה מול צה"ל והיא גם שותפה לבניית ה-CERT הלאומי להגנת מדינת ישראל בסייבר.

"מדינת ישראל צריכה להשקיע בחינוך וגם במיקוד. במדינה כל כך קטנה צריך להחליט איפה המדינה שמה את המשקל שלה. כמו שעשו בהצלחה בסייבר. אי אפשר להתפרס על כל התחומים.", אומר קפלן. "אין לה אפשרות להתמודד בהיבט כמות בוגרי האוניברסיטה עם מדינות אחרות בעולם. יחד עם זאת, לישראל יש יתרון משמעותי בתחומים מסוימים. אותם צריך להדגיש".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית