מחלקת החבלה של משטרת ישראל: הכירו את IRIS, ANDROS, GUARDIAN ואחרים

הטכנולוגיות שיקלו על עבודתם של חבלני המשטרה

מחלקת החבלה של משטרת ישראל: הכירו את IRIS, ANDROS, GUARDIAN  ואחרים

צילום: דוברות המשטרה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חבלן משטרה הוא אחד מהמקצועות המסוכנים ביותר. טכנולוגיות חדישות מקלות על עבודת החבלן המשטרתי, ובעיקר מגינה כל חייו. 

בתערוכה, המלווה את כנס HLS וסייבר 2016 של מכון היצוא, מציגה משטרת ישראל כמה מערכות חדישות, שפותחו בחו"ל או בארץ, אך כולם שופרו ושודרגו על ידי מחלקת החבלה של המשטרה והותאמו לתנאים הישראליים, שעיקרם מלחמה בטרור ובפשיעה.

יש חשד להטמנת מטען חבלה מתחת למכונית. בשלב ראשוני ישגרו החבלנים את IRIS, רובוט קט-מידות תוצרת חברת רובו-טים. הרובוט הקטן ינוע מתחת לכלי הרכב החשוד, יצלם את תחתיתו וישגר את התמונות לטאבלט שבידי המפעיל.

התגלה שהמכונית  ממולכדת – ישלחו פטנט של המשטרה, ג'ק מיוחד שירים את המכונית לגובה מסויים ואז ניתן יהיה להכניס מתחת לרכב רובוט שינטרל את המטען.

נתקלה מטעו חבלה על הקרקע. ה'מגיב' הראשון יהיה GUARDIAN, רובוט קטן לנטרול מטעני חבלה מתוצרת בריטית ושיפורים של מחלקת החבלה. מסוגל לטפס ולעבור מכשולים.

נתגלה מטען גדול יותר – ישלחו את ANDROS, רובוט מאסיבי גדול מתוצרת ארה"ב, שמסוגל לא רק לנטרל את המטען אלא גם לשלוף גופת מחבל  מתאבד, בלי לשלוח חבלן שיסתכן  במלכודים נוספים.

PIKE הוא כלי שתפקידו לירות במטען חבלה חימוש מיוחד שאינו מפוץ את המטען, מחשש לנזק סביבתי, אלא מנטרל אותו.

 עוד פטנט של חבלני משטרת ישראל: מערכת מיוחדת לנטרול מטעני צינור, M.E.D.N. המכשיר מנטרל את מטען הצינור בלי לסכן את החבלנים המטפלים בו ונמצאים בסביבה. המכשיר מונע את הצורך לירות חיימוש על המטען (כפי שנהוג היה בעבר), וכן המכשיר שומר ואיננו משמיד ממצאים פורנזיים, שיידרשו למשטרה בחקירת האירוע.