תעש: מינהלות והגדרת תחומי ליבה חדשים

לקראת הפרטתה, גייסה החברה הממשלתית מנהלים בכירים ועוברת שינויים מבניים מהפכניים

תעש: מינהלות והגדרת תחומי ליבה חדשים

מנכ"ל תעש, אלי פלדר

לקראת הפרטתה מוציאה אל הפועל התעשייה הצבאית (תעש) שורה של שינויים מבניים. השינויים צפויים להיכנס לתוקף באופן פורמלי החל מחודש ספטמבר 2014, אם כי חלקם כבר יושמו.

במסגרת המבנה הארגוני החדש, יאוחדו חטיבות גבעון (שמתמחה, בין היתר בפיתוח מנועים רקטיים), חטיבת מלטם–סלבין, שמתמחה ברכב קרבי משוריין וחטיבת מערכות חימוש.

בנוסף, התעשייה הצבאית מקימה מינהלות עסקיות. בחברה הוקמו מינהלות ייעודיות, שיתמקדו בהפעלת ניהול כולל של פרויקטים עסקיים ובניהם מנהלת חי"ר, ארטילריה, שריון והנדסה, הנעה רקטית ואוויר. מפעל יצחק בנצרת לייצור תחמושת קלה – ימשיך לפעול במתכונת רגילה.

התעשייה הצבאית מינתה בראש המינהלות החדשות דמויות מובילות לשעבר בצה"ל ובמערכת הביטחון.

כך, בראש מינהלת הארטילריה מונה לעמוד תא"ל (מיל') מישל בן ברוך, שהיה קצין התותחנים הראשי בצה"ל.

בראש מינהלת חי"ר, יעמוד תא"ל (מיל') אלון פרידמן, שמילא שורה אורכה של תפקידי מפתח בצה"ל ואף היה יועץ בכיר לצבא סינגפור. ראש מינהלת שריון והנדסה יהיה אל"מ (מיל') חיים קרת. בראש מינהלת הנעה רקטית תעמוד מהנדסת אווירונאוטיקה א'. ראש מינהלת אוויר הוא אל"מ (מיל') שמואל מורן. ראש מינהלת עורף ומגזר אזרחי (HLS) הוא ניר רגב, שניהל בעברו את הביטחון בנמל התעופה בן גוריון ובאל על.

בנוסף למינויים אלה, אל"מ (מיל') יצחק אלימלך, לשעבר בכיר במפא"ת, יכהן כמנהל תעש בארצות הברית. תא"ל (מיל') צביקה פוקס, לשעבר בכיר בזרוע היבשה של צה"ל, ימשיך להיות אחראי על גיבוש האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה.

מנכ"ל התעש, אבי פלדר, אומר כי בשנים האחרונות החברה עברה מהפך בתמהיל המוצרים ועברה מתחמושת מסורתית להנדסת מערכת ופיתוח מערכות נשק תוך התמחות בתחומי ליבה שבהם לחברה יתרון טכנולוגי מובהק על פני חברות ביטחוניות בעולם ובניהם: מערכות רקטיות, תחמושת מדויקת והשבחות רק"מ. שנת 2013 היוותה שנת שיא בהזמנות מאסיה שעמדו על היקף כולל של 500 מיליון דולר.

לאחרונה עודכנו תחומי הליבה ומנועי הצמיחה של החברה בהתמקדות על בית מערכת לחימוש מדויק רב מימדי, בית מערכת לניוד קרב, בית מערכת למיגון רב תחומי, מרכז לחרום, חילוץ והצלה.

יצוין, כי במסגרת תהליך הבראת החברה וההכנות למכירת החברה למשקיע פרטי פורשים מהחברה 1200 עובדים המהווים שליש מעובדי החברה. בתעש אומרים כי המבנה הארגוני החדש מותאם למצבת כוח האדם העדכני של כ- 2000 עובדים. בתעש הוכנה מתודולוגיה מסודרת לתהליך שימור והעברת הידע מהעובדים שפורשים לעובדים הנשארים – תהליך זה מתבצע בחברה מספר חודשים במטרה להטמיע ולשמר את כל הידע שנצבר בחברה בעשרות השנים האחרונות במסגרת סדנאות ייעודיות שפותחו ומיועדות לתהליך שימור הידע. בכל חודש פורשים מהחברה כ- 100 עובדים בתהליך מסודר ומתואם בין החברה, המדינה וההסתדרות בהסכמה וכחלק מהסכמים להפרטת החברה.

אולי יעניין אותך גם