שיתוף פעולה ישראלי-דרום קוריאני חדש?

ל"ישראל דיפנס" נודע כי ישנם מגעים בין ישראל לקוריאה הדרומית בנודע לשימוש בטכנולוגיה מתקדמת לזיהוי חללים תוך פחות משעה

שיתוף פעולה ישראלי-דרום קוריאני חדש?

החלקה הצבאית בבית הקברות בבית ג'אן (צילום: אתר וויקיפדיה)

בעיות דומות יוצרות שיתופי פעולה: קוריאה הדרומית מעוניינת לשתף פעולה עם ישראל בתחום של זיהוי חללים על פי די. אנ. איי. (DNA). 

הרבנות הצבאית הראשית וארגון זק"א מחפשים שיטות לזיהוי מהיר של חללים על פי דגימות DNA, כאשר כיום מעבירה הרבנות הצבאית דגימות למכון הפתולוגי באבו כביר לצורך זיהוי. הכוונה היא להקים מעבדה עצמאית, ככל הנראה בבסיס צריפין, על מנת לאפשר לגורמים הרלוונטיים להתמודד עם אירועים רבי נפגעים שיחייבו זיהוי מהיר של חללים באמצעות דגימות DNA. כאמור ברבנות הראשית מחפשים טכנולוגיה מתקדמת שתאפשר זיהוי מהיר יותר.

קוריאה הדרומית, הנמצאת במצב של איום מתמיד מצידה של שכנתה הצפונית, פיתחה שיטות לזיהוי מהיר של חללים על פי DNA. הפיתוח נעשה בשיתוף פעולה עם חברות מארה"ב. המטרה הראשונית הייתה לזהות חללים אמריקנים בתקופה שלאחר מלחמת קוריאה ולאחר מכן לאורך האזור המפורז בין הקוריאות.

למערכת ישראל דיפנס נודע כי "יש מגעים ראשונים" בין קוריאה הדרומית וישראל בניסיון להביא לכך שכאן ישתמשו בשיטה שפותחה שם. המדובר בטכניקות חדישות המסוגלות לקבוע בוודאות זהות של חלל תוך פחות משעה. בפיתוח השיטה מעורבות כמה מהתעשיות הטכנולוגיות המתקדמות של קוריאה הדרומית. 

אולי יעניין אותך גם