"שינוי מהטקטיקה ועד לאסטרטגיה"

תא"ל (מיל') צביקה פוקס בכנס של ישראל דיפנס: "שדה הקרב הופך למורכב יותר ונדרשים מגוון אמצעי לחימה חדשים ושינוי בתורה ובטכניקות לחימה"

"שינוי מהטקטיקה ועד לאסטרטגיה"

צילום: ישראל דיפנס

"שדה הקרב עובר בעשורים האחרונים תהליכי שינוי מואצים, שעיקרם התווספות למתארים ולאיומים הקיימים ושינוי באיזון בינם, תהליכים המשפיעים על אופי הלחימה, על הכוחות הלוחמים ועל האזרחים. שדה הקרב הופך למורכב יותר ונדרשים מגוון אמצעי לחימה חדשים ושינוי בתורה ובטכניקות לחימה מהרמה הטקטית הנמוכה ביותר ועד הרמה האסטרטגית", כך אמר תא"ל (מיל') צביקה פוקס, סמנכ"ל פיתוח אסטרטגי של התעשייה הצבאית בכנס של ישראל דיפנס, בשיתוף חברת מיליקן האמריקאית בנושא טכנולוגיות מתקדמות מבוססות סיבים וחומרים מרוכבים.

"מגוון המתארים והאיומים והקושי לחזות את שדה הקרב העתידי, מחייב מענה ורסטילי ופשוט ככל הניתן, שיאפשר ללוחם ולמסגרת לפעול ביעילות בכל קרב או מערכה. שני מאמצי הלחימה המרכזיים הם התמרון והאש המופעלים בשלמות אחת. האיזון הנכון בינם ובתוכם אל מול המשימה או האיום, הוא שמכוון את תהליכי בניין הכוח והפעלתו. התמרון והאש נתמכים ביכולות מודיעין, איסוף ורשתיות - מקדמי עוצמה המאפשרים פעולה רב-חיילית ורב-זרועית, כשהמגמה היא להגדיל את עצמאות המפקד היבשתי לאור ההבנה שההכרעה תושג ביבשה.

"האש המודרנית מאפשרת תקיפה באש בו-זמנית בכל מרחבי הלחימה, באפקט משמעותי ובדיוק תוך התאמת החימוש למטרה. אש מדויקת - טילים בעלי יכולת פגיעה נקודתית ורקטות מדויקות המקנות מידת קטלניות גבוהה בזמן אמת תוך מזעור הנזק הסביבתי, מעניקה למפקד יכולת השפעה ועיצוב של שדה הקרב שלא הייתה לו בעבר. המודיעין והאיסוף מאפשרים לבנות מאגרי מטרות בשגרה, לאסוף מטרות מזדמנות כתוצאה מפעולת כוחותינו והאויב, ולתקוף מטרות במגוון אמצעי אש שמופעלים ישירות על-ידי מפקדי היבשה. מערכות העזר לפיקוד ולשליטה הקנו למפקד מודעות משופרת של תמונת מצב אויב וכוחותינו הקרובה מאוד לאמת", אמר פוקס.

הוא המשיך וטען כי "שיפור תמונת מצב כוחותינו הרב-זרועית משפר את הביטחון בהפעלת התמרון והאש, מצמצם את פוטנציאל הנזק האגבי, ובכך מאפשר אפקטיביות ומיצוי טוב יותר של הכוח הפועל במרחב".

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל