"קרנף" מושבח ראשון המריא לראשונה

חיל האוויר מציין את גלילת מטוס ה-C-130 הראשון שהושבח על ידי אלביט מערכות

"קרנף" מושבח ראשון המריא לראשונה

(צילום: אתר חיל האוויר)

מטוס ה"קרנף" (C-130) המושבח הראשון המריא לראשונה לאחר תהליך ארוך במהלכו הוכנסו מערכות חדשות ומתקדמות למטוס החדיש וכן החלפת הכנף המרכזית, במסגרת פרויקט השבחה למערך כולו. הצפי הוא כי בתוך שנים ספורות יטיסו אנשי טייסת "אבירי הציפור הצהובה", המפעילה את מטוסי ה"קרנף" מזה כ-30 שנה, מטוסים מושבחים בלבד, והמטוסים החדשים עתידים לטוס בחיל-האוויר לפחות עד שנת 2040. כך מדווח אתר חיל האוויר.

"אנחנו חוגגים את סיומו של תהליך השבחת מטוס ה'קרנף', ואת תחילתה של תקופה משמעותית בה נקלוט אותו", אמר מפקד בסיס נבטים, תא"ל ליהוא הכהן, במהלך הטקס לרגל טיסותיו הראשונות של ה"קרנף" המושבח הראשון. "אנחנו יוצאים לדרך חדשה, עם מטוס שנלחם טוב יותר. אני גאה לראות את ה'קרנף' המושבח מצטרף לנבטים וממריא בנגב".

"עם ה'קרנף' המושבח נוכל לבצע את משימותינו בצורה טובה ופשוטה יותר", הצהיר סא"ל ע', מפקד טייסת "אבירי הציפור הצהובה". "אנחנו מקבלים מטוסים מצוינים עם יכולות מבצעיות גבוהות".

מכ"ם מתקדם, צגים דיגיטליים וכנף חדשה

לא בכדי אמר רמ"ח הנדסת כלי-טיס בלהק הציוד, אל"מ אריאל מנור, "חיל-האוויר מקבל לשורותיו מטוס חדש" במהלך הטקס שנערך בסוף השבוע שעבר. מטוסי ה"קרנף" המושבחים יהיו בעלי יכולת מבצעית משודרגת באופן משמעותי: עיקר שיפור יהיה ביכולת טיסה בגובה נמוך וטיסה בלילות חשוכים.

ההשבחה שמתבצעת בשיתוף עם "אלביט מערכות" ו"התעשייה האווירית לישראל", מתמקדת בהחלפת הכנף המרכזית, והחלפת הצגים האנלוגיים בקוקפיט לצגים דיגיטליים. בנוסף יורכב על המטוס מכ"ם חדשני ומתקדם. "הקרנפים הגיעו למצב בו נדרש לטפל בהם בצורה מקיפה כדי להמשיך להטיס אותם", סיפר סרן דור, מוביל הקליטה ההדרכתית במרכז הדרכה תובלה. "במסגרת התהליך למעשה נוצר מטוס חדש כמעט לגמרי. ההחלפה של הכנף המרכזית במטוס הייתה הכרחית כחלק מפרויקט הארכת החיים למטוסי ה'קרנף', והוחלט גם להרחיב את תהליך ההשבחה לרוב המערכות האוויוניקה במטוס".

"בסופו של דבר תהיה פה טייסת חזקה שמטיסה מטוסים עם טכנולוגיה מתקדמת מאוד. אנחנו מעריכים כי ה'קרנף' המושבח יטוס בקלות עד 2040 ואף יותר", סיכם סא"ל ע'".

אולי יעניין אותך גם