סיפורם של התותחנים במלחמת שלום הגליל

הספר "תותחנים בשל"ג – סיפור מלחמה", בהפקת ישראל דיפנס, ראה אור לאחרונה והוענק למקבץ נבחר של בכירים בטקס חגיגי "בבית התותחן". השזירה בין סוגי המקורות השונים, כולל תמלול של רשתות קשר ומסמכים מקוריים ומעובדים, יוצרת את סיפור המלחמה המקיף המובא בספר לראשונה

סיפורם של התותחנים במלחמת שלום הגליל

יו"ר עמותת יד לתותחנים תא"ל (מיל') דני כסיף ותא"ל (מיל') יעקב זיגדון, אחד ממחברי הספר, מעניקים את הספר לרא"ל גדי אייזנקוט

בטקס חגיגי "בבית התותחן" הוענק הספר "תותחנים בשל"ג – סיפור מלחמה", אשר ראה אור בשבועות האחרונים. הספר הופק על ידי ישראל דיפנס, והוצא לאור על ידי עמותת יד לתותחנים, המנציחה ומשמרת את מורשת התותחנים בישראל. תא"ל (מיל') יעקב זיגדון ורס"ן (מיל') סימן טוב שגיא אחראיים על כתיבת הספר ואיסוף של חומרים רבים שהולידו את סיפור המלחמה המקיף המובא בספר זה לראשונה.

במסגרת השקת הספר, שנערכה ביום חמישי ה-3 בספטמבר, חולקו עותקים לרבים מבכירי צה"ל וחיל התותחנים בעבר ובהווה, לרבות הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט ומפקד זרוע היבשה האלוף גיא צור.

תא"ל (מיל') דני כסיף, יו"ר עמותת יד לתותחנים, אמר בטקס: "מלחמת לבנון הראשונה הייתה המשמעותית בתולדות חיל התותחנים. במלחמה זו באו לידי ביטוי גדודי הארטילריה בעוצמת אש אדירה תוך סיוע לכוחות החי"ר והשריון.
ספר זה, "תותחנים בשל"ג – סיפור מלחמה", בא להחיות את הריחות ואת הזיכרונות מאותה המלחמה למען ותיקי החיל, שהיו חלק מעשרות אלפי לוחמי התותחנים שלקחו חלק בקרבות, למען בני הדור הנוכחי של לוחמי החיל בסדיר, ועבור המתעניינים בהיסטוריה של המלחמה מקרב הציבור הרחב. המורשת היא תמיד מקור כוחנו.
המלחמה היא לא רק אוסף של תרשימי קרב ופקודות מבצע, אלא מארג נדיר של תעוזה, מקוריות, חברות, פסיפס אנושי מרהיב של אנשים ברגעי התעלות, חרדה וקשיים לא מעטים. האנשים, ולא רק אמצעי הלחימה, הם שאפשרו את ההישג הכביר. הספר אינו נועד לזיכרון, אלא להחיות את הרגעים המכוננים אותם חווינו בשנת 1982."

אולי יעניין אותך גם