סין מודה רשמית בקיומן של יחידות סייבר צבאיות ואזרחיות

במסמך רשמי יוצא דופן, בייג'ינג מודה שיש ​​לה יחידות סייבר מיוחדות לניהול המלחמה הממוחשבת - והרבה מהן
 
סין מודה רשמית בקיומן של יחידות סייבר צבאיות ואזרחיות

shutterstock.com

בפעם הראשונה, ארגון צבאי סיני מודה באופן רשמי שיש לצבא הסיני ולשירותי המודיעין של המדינה יחידות ייעודיות לניהול מלחמת סייבר. "זו הפעם הראשונה שראינו הכרה מפורשת בקיומם של כוחות סייבר בסין", אומר Joe McReynolds, שחוקר את האסטרטגיה של סין ב Center for Intelligence Research and Analysis.

McReynolds אמר לDaily Beast כי ההכרה בפעילות הסייבר של סין כלולה במהדורה האחרונה של פרסום The Science of Military Strategy של מכון המחקר העליון של צבא השחרור העממי.

המסמך מופק "פעם בדור", אמר McReynolds, ונתפס כאחד החלונות הטובים ביותר לאסטרטגיה הסינית. המהדורה הקודמת (PDF) פורסמה בשנת 1999. "זו הפעם הראשונה שהם יצאו ואמרו, 'כן, יש לנו כוחות התקפת רשת, ויש לנו צוותי בצד הצבאי והאזרחי של הממשלה", אמר McReynolds. אלו כוללים ארגונים סיניים מקבילים ל-CIA ול-FBI.

"לפני חודש הסינים הכחישו שיש להם פיקוד סייבר", אמר ג'יימס לואיס, עמית בכיר במרכז ללימודים אסטרטגיים ומומחה מוביל בתחום יכולות הסייבר של סין. לואיס אמר כי הגילויים החדשים לא יבואו כהפתעה "כי כולנו הנחנו שהם משקרים. אבל זה מעניין, ואנשים מחוץ לקהילה לא יודעים את זה". הוא השווה את החשיפה הנוכחית לניסוי של סין, בשנת 2007, בטילים נגד לווינים. "אלו [הטילים] באו לאחר שבמשך שנים הם הכחישו בתוקף כי הם בונים נשק בחלל".

כוחות הלוחמה הקיברנטית של סין נחלקים לשלושה, הסביר McReynolds. (הניתוח נכלל בספרו הקרוב, China’s Evolving Military Strategy, שיפורסם בחודש אוקטובר). ראשית, יש את מה שהסינים מכנים "כוחות מיוחדים צבאיים ללוחמת רשת", בהיקף של יחידות צבאיות מבצעיות "המועסקות לביצוע התקפת רשת והגנה", אמר McReynolds.

בסין יש צוותים של מומחים בארגונים אזרחיים ש"מאושרים על ידי הצבא לבצע פעולות לוחמה ברשת". אלה ארגונים אזרחיים הכוללים את המשרד לביטחון המדינה, או MSS, שהוא למעשה הגרסה של ה- CIA של סין, והמשרד לביטחון פנים (FBI). לבסוף, יש "גורמים חיצוניים" מחוץ לממשלה "שיכולים להיות מאורגנים ומגויסים לפעילות לוחמה ברשת," אמר McReynolds.

מי מקבוצות אלה אחראית לפרוץ לחברות אמריקאיות, התשובה הקצרה, אומר McReynolds: "כולם עושים את זה". הריגול על ידי PLA תועד בהרחבה, אמר McReynolds. וקבוצת Axiom שזכתה לכינוי יחידת פריצה סינית שנקשרה לחדירות נגד חברות Fortune 500, עיתונאים, וקבוצות פרו-דמוקרטיה היא שחקן MSS. הוא ציין כי יש גם דרכים רבות שאזרחים סיניים סייעו בריגול תעשייתי, לרבות באמצעות פעולות "פריצה-עבור-מזומנים". בהתבסס על כתבי PLA אחרים, נראה שהצבא הוא הגוף שסביר להניח מתמודד עם מיקוד בתשתיות קריטיות, אמר McReynolds.

כעת, לאחר שסין 'שמה על השולחן' את כוחות הלוחמה הקיברנטית, מדינות אחרות עשויות לשאול האם הן יכולות לשתף פעולה בצורה בטוחה עם הממשלה במאבק בפשעי אינטרנט. המשרד לביטחון הפנים (MPS), למשל, סייע ליותר מ -50 מדינות בחקירות של יותר מאלפי מקרי פשעי אינטרנט בעשור האחרון, וסין הקימה שיתוף פעולה באכיפת חוק דו-צדדית עם יותר מ -30 מדינות, בהן ארצות הברית, בריטניה, גרמניה ורוסיה אמר McReynolds.

McReynolds גם ראה סימנים של מאבק כוחות פוטנציאלי בין הצבא וסוכנויות ממשלה אזרחיות כמו המשרד לביטחון פנים על מי באמת מנהל את פעילות סייבר במערכת הסינית (נשמע מוכר?). כוחות הסייבר האזרחיים פועלים תחת של "אישור" של הצבא כך על פי המסמך הסיני.

העתיד טמון בלוחמה משולבת
 
חשיפת יחידות הסייבר של סין מתחברת לאסטרטגיה הסינית להתמודדות עם עימותים עתידיים. לפיה, הצבא הסיני צופה עימותים עתידיים תחת המטרייה הרעיונית של רשת המשולבת בלוחמה אלקטרונית (yitizhan wangdian) או INEW. החשיבה האסטרטגית של סין במלחמת סייבר מחקה באופן הדוק תפיסות רוסיות בייצוג הוליסטי המשלב שימוש מתואם של פעולות רשת מחשבים (CNOs), לוחמה אלקטרונית (EW), והתקפות קינטיות שנועדו לשתק את מערכות המידע ברשת של האויב. (PDF).
 
היא גם יוצרת "כתמים עיוורים" נגד מערך הC4ISR של היריב (פיקוד, בקרה, תקשורת, מחשבים, מודיעין, מעקב וסיור). מושגים אלו באים לידי ביטוי בדוקטרינה המתפתחת של הPLA תחת השם "תנאי מידע" שרואה קמפיינים עתידיים ככאלו שיערכו בכל התחומים בו-זמנית: אדמה, אוויר, ים, חלל, והמרחב הקיברנטי.
 
בעוד רוב ההיבטים המבצעיים והיכולות נסתרים, כתבים זמינים של מקורות צבאיים-למחצה מצביעים על יישום בו זמני של אלמנטי כוח רבים. אלה כוללים לוחמה אלקטרונית וכוחות נגד-חלל באמצעות שיבוש אלקטרוני, הונאה אלקטרונית ודיכוי רכישת מידע והעברת מידע; יחידות התקפה ברשת שמטרתן לשבש, להרוס, או לחתור תחת הנתונים של יריב והרשתות באמצעות התקפות מתקדמות הכוללות וירוסים, פריצה, הונאה, וחבלה בעיבוד מידע.