חשיפה: פרויקט חדש ליירוט טילים

מערכת הביטחון יוזמת פרויקט חדש ליירוט רקטות מתחת לשכבה שבה פועלת מערכת "כיפת ברזל", כך נחשף בגיליון החדש של מגזין "ישראל דיפנס" שיוצא לאור השבוע

חשיפה: פרויקט חדש ליירוט טילים

מערכת היירוט כיפת ברזל (צילום: AP)

חשיפה של ישראל דיפנס : מערכת הביטחון מחפשת אמצעי יירוט כנגד רקטות, שיאפשר "הגנה נקודתית" - מתחת לשכבת מערכת היירוט "כיפת ברזל", שכבר הפכה למבצעית לפני מספר חודשים, כך נחשף בגיליון מספר 4 של ישראל דיפנס , שיוצא לאור השבוע.

 

המינהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות (מפא"ת) פנה באחרונה למספר חברות ביטחוניות, וביקש מהן לגבש הצעות לפיתוח מערכת, שתאפשר הגנה אקטיבית גם בשכבה נמוכה ביותר.

 

אם יואשר הפרויקט, מדובר יהיה בשכבת הגנה חמישית והנמוכה ביותר - מתחת לארבע השכבות שכבר קיימות או שנמצאות בתהליכי פיתוח: "כיפת ברזל" (נגד רקטות קצרות טווח), "שרביט קסמים" (נגד רקטות בטווחים בינוניים וטילי שיוט), ושכבות של "חץ 2" ו"חץ 3" - ליירוט טילים ארוכי טווח גם מחוץ לאטמוספירה.

 

לישראל דיפנס נודע כי בין החברות ששוקדות על הצעות לפיתוח מערכת הגנה נקודתית גם רפאל ותעש. אחת ההצעות שנבחנות ברפאל, היא לבסס את ההגנה הנקודתית על קרני לייזר, אבל במערכת הביטחון מעריכים כי הסבירות לפרוייקט הגנה האטיבית בשכבה הנמוכה ביותר, שיהיה מבוסס על לייזר, היא נמוכה.

 

החברות שעשויות להציע להוציא אל הפועל את פרויקט ה"הגנה הנקודתית", התבקשו להתבסס על טכנולוגיה קיימת (למשל בתחום המכ"מים) ולהציג אבני דרך ליישום הפרויקט בתוך שנים ספורות.