המל"טים ב"ערים הבטוחות"

שילוב מל"טים בפרוייקט העולמי "ערים בטוחות" מגלם בתוכו פוטנציאל שוק גדול עבור יצרניות המל"טים הישראלית. מקור בכיר בתעשייה אמר "השוק האזרחי יהפוך לגדול יותר מהצבאי"

המל"טים ב"ערים הבטוחות"

כטב"מ "מיקרו-פלקון" (צילום: אינוקון)

יצרני המל"טים הישראלים מגלים שוק פוטנציאלי גדול בתחום של "ערים בטוחות" (Safe City). פרוייקטים של ערים בטוחות נועדו להגביר את ביטחון האזחרים הן בתחום הפשיעה והן בתחום פעולות הטרור.

בשנים האחרונות החלו מל"טים לבצע תפקידים בכמה פרוייקטים כאלה ויצרני המל"טים הישראלים משתלבים בהם במהירות. מיכאל ערמון, מנכ"ל יצרנית המל"טים "אינוקון" אמר שמל"טים קטנים עם מטע"דים קלים הם השילוב המבוקש כיום בפרוייקטים של "ערים בטוחות" ברחבי העולם.

אינוקון משלבת מטע"ד אופטי קטן שפיתחה חברה ישראלית בשם NextVision. המטע"ד, הקרוי "מיקרוקאם" (MICROCAM), שוקל 100 גרם בלבד, אבל האיכות האופטית שלו גבוהה ביותר. ערמון אמר כי השילוב של מל"ט קטן וזול, עם מטע"ד אופטי בעל איכות גבוהה, פותח בפני חברתו שוק פוטנציאלי גדול ביותר.

גם יצרניות מל"טים אחרות מנהלות מגעים בתחום "הערים הבטוחות" בעולם ומקוות לחתום כמה הסכמים משמעותיים עוד לפני סוף השנה. אחת הבעיות של שילוב מל"טים בפרוייקטים אזרחיים היא הרישוי המאפשר לכלים בלתי מאויישים לטוס מעל מקומות מיושבים בצפיפות.

תהליך הרישוי הזה בעולם נמשך כבר כמה שנים אבל הוא מתנהל באיטיות רבה. "כאשר תהליך זה יסתיים השוק האזרחי יהפוך לגדול יותר מהשוק הצבאי", אומר מקור בכיר בתעשיית המל"טים בישראל.