ההודים לא בונים על ספק אחד

מלבד המגעים עם התע"א לרכישת מטוסי התראה נוספים הודו רכשה שלושה מטוסי התראה המבוססים על מטוס מדגם EMB-145 של חברת אמבראר הברזילאית

במקביל לדיונים עם התעשייה האווירית על אפשרות לרכישת עוד מטוסי התראה מתוצרת החברה, רכשה הודו מטוסי התראה המבוססים על מטוס מדגם EMB-145 של חברת אמבראר הברזילאית.

שלושת המטוסים יצוידו במכ"ם שפותח בהודו כאשר האנטנה של תותקן מעל לגוף המטוס במה שמכונה "סנפיר". לפני מספר שנים סיפקה התעשיה האווירית להודו מטוסי התראה מוקדמת המבוססים על מטוס התובלה הרוסי הגדול IL-76 . בעקבות עסקה זו דובר על כך שההודים מגלים ענין גם ברכישת מטוסי התראה קטנים יותר.

מערכת ההתראה פלקון מתוצרת התעשייה האווירית שהותקנה על מטוסי ה-IL-76 שנמסרו להודו היא מהמתקדמות בסוגה בעולם. בתוך הכיסוי הסטטי הגדול שעל גב המטוס מותקנת אנטנה משולשת שנותנת כיסוי של 360 מעלות למערכת המכם המותקנת במטוס. בשלושה המטוסים שסופקו התקינה אלתא מערכות נוספות המשמשות לייצור תמונה אווירית מושלמת.

התעשייה האווירית מציעה כיום מטוסי התראה קטנים יותר על פלטפורמה של מטוס המנהלים "גאלפסטרים -550". חיל האוויר עשה שימוש במטוס הזה לצורך מטוסי התראה ומודיעין ועתה מציעה התעשיה האווירית חבילה דומה ללקוחות זרים.

כאמור נראה כי ההודים החליטו שלא להתבסס על ספק אחד ורכשו בשלב זה שלושה מטוסי התראה המבוססים על מטוס ברזילאי. המכ"ם הוא מתוצרת הודית. מטוס התראה המבוססים על המטוס הברזילאי מדגם EMB-145 נמכרו עבר למקסיקו ויוון. מקור במערכת הביטחון מסר כי המגעים עם הודו על עיסקה נוספת של מטוס התראה עם מערכות ישראליות נמשכים.

אולי יעניין אותך גם