ה"אח הגדול" צופה מהחלל

מצלמות חלל חדשות מבית אלביט הוצגו במהלך כנס החלל במכון פישר. בין היתר ניתן למצוא את המצלמה "יופיטר", בעלת יכולת הבחנה בעצמים בגודל 50 ס"מ

ה"אח הגדול" צופה מהחלל

מצלמת החלל "יופיטר" (צילום: אלביט)

אלביט מערכות תציג בכנס החלל הבינלאומי השנתי על שם אילן רמון, המתקיים בימים אלה (29 -30 בינואר, 2011), מגוון מצלמות חלל, חיישנים מתקדמים ואמצעי תקשורת לוויינית.

אחת המערכות שהוצגה בפתח הכנס היא ה"יופיטר", מצלמת החלל מהדור-החדש, המיועדת להתקנה על גבי הלוויין הישראלי OptSat 3000, בעלת ביצועים משופרים בהשוואה למצלמות החלל הקודמות והיא מיועדת ליישומים צבאיים ואזרחיים. כושר ההפרדה של המצלמה מאפשר הבחנה בעצמים בגודל 50 ס"מ מגובה שיוט של 600 ק"מ.

מצלמה נוספת היא ה"נפטון", מצלמת חלל הנמצאת בשימוש בלוויין "ארוס B", המשייט למעלה מ-5 שנים. המצלמה המתקדמת מספקת רזולוציה של 70 ס"מ משיוט בגובה 500 ק"מ.

מערכות הצילום של חברת אלביט מותקנות כחלק מתוכניות חלל מרכזיות ולהן יישומים צבאיים, מסחריים ומדעיים. מאמצי הפיתוח של החברה בתחום החלל נמשכים ומבוצעים במעבדה הלאומית לפיתוח מצלמות חלל, "דניאל", השוכנת באתר אלאופ שבפארק המדע בנס ציונה, שבהקמתה הושקעו עשרות מיליוני שקלים במימון משותף של משרד הביטחון ושל אלביט מערכות, לשירות הצרכים הרלוונטיים של תוכניות החלל הישראליות במהלך העשורים הבאים.

בכנס החלל תציג אלביט מערכות יבשה ותיקשוב-תדיראן את הפתרון הצבאי לתקשורת לוויינית בתנועה ELSAT2000, המאפשר העברת נתונים בקצב גבוה על גבי פס רחב, בהתאם לדרישה ההולכת וגוברת בשדה הקרב המודרני להעברת מולטימדיה אינטראקטיבית באמצעות לווין. כמו כן, מציגה החברה את MSR-R ו-MSR-Pro , נתבים (ראוטרים) לרשתות לווייניות צבאיות, המבוססים על תחנות VSAT וניתנים להפעלה מעמדה נייחת, עמדה ניידת ואף כמערכת ניידת הנישאת על גב החייל.