בואו לראות את פרויקט ה-LITESAT

פרויקט המיקרו-לוויינים של רפאל, בא לתת מענה לצורך בלוויינים איכותיים שעלותם נמוכה והם מאפשרים לבצע משימות רבות

פרויקט ה-LITESAT של רפאל מורכב ממיקרו-לוויינים שפועלים יחדיו בקונסטלציה גם בשילוב של מערכת בקרה קרקעית, כגון מערכת האימילייט של החברה. פרויקט זה בא לתת מענה לצורך בשיגור, לעיתים הד-הוק, של לווייניים איכותיים בעלות ייצור נמוכה.

לדברי ד"ר יעקב שרוני מנהל תוכניות המיקרו- לוויינים במנהלת מערכות חלל ברפאל, "עלותם הגבוהה של לוויינים גדולים והיכולת הטכנולוגית המתקדמת, מביאים כיום לפיתוח של מערכות מיקרו-לוויינים בעלות יתרונות רבים. רפאל כמו גם חברות רבות נוספות נכנסות כיום לתחום זה". ד"ר שרוני אמר את הדברים במסגרת כנס החלל השנתי הבינלאומי השביעי על שם אל״מ אילן רמון, שהתקיים במכון פישר למחקר אסטרטגי, אוויר וחלל, בשבוע שעבר.

"השימוש במספר של מיקרו-לוויינים מאפשר צילום חוזר (Revisit time) של אותו תא שטח בטווחים קצרים יותר, כך למשל ניתן לכסות תא שטח מעניין במיוחד על ידי שלושה לוויינים שפועלים בארבעה מסלולים. באמצעות ה-Revisit time הקצר ויכולות האיכון המתקדמות, בטווחים של עד 30 מטר, ניתן לגלות מאוד מוקדם שינויים שמתרחשים בשטח כגון: התחלות בניה, התארגנות באזורי משגרים ובונקרים, מנהרות ועוד. לוויינים אלה יכולים גם לסייע בהגנה על גבולות ובתחום ה-HLS . בנוסף, עלות הבנייה והשיגור של לוויינים אלה היא יחסית נמוכה וניתן לעלותם במהירות לחלל בעת הצורך, בייחוד כשתהיה אופציה לשיגור גם מן האוויר".

המיקרו-לוויינים שוקלים פחות מ-100 ק"ג ומשייטים בגובה של עד 400 ק"מ, הם מגיעים לרזולוציות נמוכות מ-1 מטר ואורך החיים שלהם נע בין 5-7 שנים. לדברי ד"ר שרוני הלוויינים המודולאריים האלה, שפועלים גם על בסיס הידרזין וגם בהנעה חשמלית, בשילוב מערכות שו"ב מאפשרים "לתפור שטחי כיסוי נרחבים ללא חורים".

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022