באיראן טוענים: ישראל מחזיקה בדיפלומטים איראנים

שר ההגנה האיראני: "יש לנו הוכחות שארבעה הדיפלומטים האיראניים שנחטפו בלבנון ב-1982 חיים ומוחזקים במאסר בישראל"  

באיראן טוענים: ישראל מחזיקה בדיפלומטים איראנים

צילום: AP

שר ההגנה האיראני, גנרל חוסיין דהקאן, אמר כי בידי איראן "מידע אמין ביותר" המוכיח שארבעה הדיפלומטים האיראניים שנחטפו בלבנון ב-1982, חיים וכלואים בישראל.

סוכנות הידיעות האיראנית FARSNEWS מצטטת את שר ההגנה שאמר: "יש בידינו הוכחות שהדיפלומטים במאסר אצל המשטר הציוני". הוא הדגיש בראיון לסוכנות ידיעות איראנית, כי הישראלים אחראים לשלומם ובריאותם של הדיפלומטים, והוסיף שאיראן מתכוננת לפנות לערכאות בקשר להחזקתם במאסר שנים כה רבות".

ארבעה הדיפלומטים הם: מי שהיה המיופה כוח בשגרירות איראן בביירות סייד מוסאבי, הנספח הצבאי אחמד קזאן מונטוסליאן, טכנאי השגרירות טאג'י מוגאדאן ועיתונאי בסוכנות הידיעות של הרפובליקה  המוסלמית קאזם אקאוואן. לטענת איראן הם נחטפו על ידי אנשי הפלנגות הנוצריות בצפון ביירות  ב-1982 ונמסרו לכוחות צה"ל.

סוכנות הידיעות האיראנית אומרת שמאז החטיפה פרסמה ישראל הודעות סותרות בנושא: בשנה שעברה טענה ישראל שהארבעה מעולם לא נמסרו לישראל, ואילו בהודעה אחרת טענה שארבעה הדיפלומטים אינם בין החיים. בינואר 2009 קיבל דובר משרד החוץ האיראני הודעה מישראל כי הארבעה מעולם לא נמסרו לישראל והטיל את האחריות לחטיפה על הפלנגות הנוצריות בלבנון.