אפליקציה חדשה: "נזכור את כולם"

יוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט לשעבר, חבר למיזם "מנציחים" להשקת אפליקציה חדשה "נזכור את כולם" המאפשרת ניווט לווייני ל-3,000 קברי חללי צה"ל הטמונים בהר הרצל, תוך אפשרות לקבלת מידע אודות החללים

אפליקציה חדשה: "נזכור את כולם"

(צילום: AP)

בבתי העלמין ברחבי הארץ קבורים כ-23,000 חללי מערכות ישראל שנפלו מאז הקמת המדינה, כאשר רק בהר הרצל - בירושלים, המהווה את בית הקברות הצבאי הלאומי קבורים למעלה מ-3000 חיילים. לכל חלל, יש סיפור חיים אישי אשר נקטע באיבו. לכל חלל יש סיפור גבורה אישי –סיפור מותו. המבקר באתר, עובר בין דפי ההיסטוריה של המדינה עוד בטרם היווסדה ועד ימינו.

"נזכור את כולם" של מיזם "מנציחים״ הינה אפליקציה חדשה המושקת לקראת יום הזיכרון לחללי צה״ל 2014. האפליקציה מיועדת למבקרים בבתי הקברות הצבאיים ומאפשרת לסרוק מצבות, ולקבל את פרטיהם הביוגרפיים וסיפור חייהם ונפילתם המלאים של כל החללים כפי שמופיעים באתר האינטרנט ״יזכור״ של אגף ההנצחה במשרד הבטחון (www.izkor.gov.il). כמו כן, ניתן להקליד שם החלל, ובאמצעות ניווט GPS המבקר יוכוון לחלקה בה הוא טמון. אפליקציה זו מאפשרת היכרות מהירה וזמינה לעולמו, רקעו, ערכיו , משפחתו וסיפור מותו של כל חלל, ובכך נוצרת משמעות מעמיקה, מרגשת, מלמדת ומחנכת של העולים לקברו ולמתייחדים עם זכרו.

באפליקציה נעשה שימוש בטכנולוגיה חדישה של זיהוי תמונה ומציאות רבודה, המאפשרת זיהוי בזמן אמת והלבשת תכנים על גבי התמונה בהתאם לזיהוי. האפליקציה מתאימה לכל סוגי הסמרטפונים והטבלטים (אנדרואיד ואפל) וניתן להוריד אותה ללא עלות דרך חנות האפליקציות. לטענת המפתחים מיזם חברתי זה, נותן המשכיות לחללים, מבטיח את המשך זיכרונם וסיפורם לדורות הבאים ומהווה גל -עד חי לחלל. כך יחושו המבקרים בהר הרצל הזדהות אישית ורגשית בעת חשיפתו לסיפורים האנושיים המסתתרים אחרי כל שם ומצבה דוממת. המבקרים המודרכים בקבוצות במהלך השנה, יוכלו לייחד זמן לגלות בעצמם ולהתוודע באופן אישי לסיפורי החללים.

את היוזמה, הרעיון וניהול המיזם ביצע בהתנדבות מלאה דוד אנסבכר, מנכ"ל חברת אוצרות העוסקת ביעוץ וייזום בתחום התיירות החינוכית תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות אשר הוביל קבוצות רבות לסיורים בהר הרצל. דוד בן 46, יליד ירושלים, משמש בהתנדבות כרב קהילה בדרום העיר ירושלים, רב מתנדב מטעם ארגון רבני צוהר, בוגר מכון מנדל למנהיגות חינוכית, ובעל תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל מטעם האוניברסיטה העברית. פיתוח האפליקציה התאפשר הודות לתרומתם של מר יוסי אקרמן – נשיא אלביט לשעבר, איש בית לחם הגלילית, אשר הנציח באפליקציה את אביו - ישראל אקרמן שנפל כחייל מילואים בשיתוף תרומתו של מר מוטי זוננפלד, נכדו של הרב יוסף חיים זוננפלד. את הפיתוח הטכנולוגי ביצעו בהתנדבות מלאה שגיב פיליפ, ירון בנבנשתי וחגי חנן, בעלי חברת ארכיטיפ, וכן בתמיכת קבוצת Vuforia בחברת Qualcomm האמריקאית שלה פעילות ענפה בארץ את צילומי המצבות ביצעו בהתנדבות תלמידי בית הספר בויאר ותלמידות בית הספר הרטמן מירושלים, יחד עם סטודנטים ירושלמיים ומתנדבי עמותת 'ידידים'.
 
דוד אנסבכר, יזם האפליקציה: " כאיש מסורת אני רואה שליחות בחיבור בין זיכרון וידע עבר לדור ההווה, באמצעות טכנולוגיה חדשנית ועתידנית. חזון זה מלווה אותי הן באפליקציה זו, והן באפליקציות וטכנולוגיות נוספות אותן אני מפתח שכולן מקדמות הנגשת תוכן לשטח ולמבקר. אפליקציה זו אינה מבחינה בין סיפורים של חללים ידועים לבין חללים עלומים. כולם נתנו את היקר ולכולם ראוי שסיפורם יונגש".

יוסי אקרמן: "אפליקציה ייחודית זו תאפשר למבקרים הרבים בהר הרצל ובבתי עלמין צבאיים נוספים לחוות מקרוב את סיפור חייהם של חללי צה"ל, תוך היכרות נגישה וזמינה עבור סיפור חייו של כל חלל. מטרתנו להביא לידיעת הציבור את סיפורם של הנופלים העומדים מאחורי המצבות והשמות".

אולי יעניין אותך גם