אלביט חשפה בכנס HLS: מכ"מ חודר סבך

החברה תחשוף גם מערכת שתנהל את האירועים מחדרי פיקוד ייעודיים. עוד יוצגו - פתרונות מודיעיניים, חיישנים ועוד

אלביט חשפה בכנס HLS: מכ"מ חודר סבך

אלביט מערכות חושפת בכנס הבינלאומי לביטחון המולדת פתרון המיועד לאתר בעזרת מכ"מ מיוחד גורמים עוינים המסתתרים בשטח סבוך. המכ"ם חודר הסבך מתאים במיוחד להגנה על גבולות ועל תשתיות קריטיות כמו נמלי ים ושדות תעופה הנמצאים באזורים טרופיים. מערכת המכ"ם, FPR-10, פותחה על ידי אלביט מערכות ל"א וסיגינט - אלישרא, מציעה אחיזת שטח בעומק הסבך בטווחי חדירה ארוכים.

המערכת החדישה, המבוססת על טכנולוגיית GSR - Ground Surveillance Radar, מסוגלת לאתר תנועה חשודה של רכבים ובני אדם ומאפשרת זיהוי של מספר מטרות נעות, בו זמנית, בתחום שטח רחב במיוחד. לאחר האיתור מספק המכ"ם קואורדינאטות מדויקות וממפה את המטרות בתצוגה דיגיטלית לתמונה מבצעית מיטבית. המערכת נחשבת לחסכונית במיוחד, אמינה ועמידה גם בתנאים סביבתיים קשים ובניגוד למערכות מהדור הקודם אינה מכילה חלקים נעים מה שתורם לחסינות המערכת בפני תקלות. בנוסף, היא מתאפיינת בשיעור התרעות שווא נמוך במיוחד, ונחשבת קלה במיוחד להטמעה ולתפעול בעזרת מחשב נייד או נייח.

החברה תציג עוד מגוון פתרונות בכנס החל ממערכות שונות ועבור להדגמות של תרחישים: סיכול פיגוע המוני במהלך אירוע ספורט, תרחיש הגנת גבולות כולל איתור נסיון חציית גבול, תרחיש הגנה על מתקן אסטרטגי. המבקרים בתערוכה יוכלו להתנסות באופן אישי במאמן סייבר ובאמצעותו לאתר, להגיב ולמנוע התקפות סייבר. כמו כן, תחשוף אלביט בתערוכה מערכת שליטה ובקרה (שו"ב) לניהול אירועי חירום מחדרי פיקוד ייעודיים.

בין המוצגים בתערוכה:

מערכת שו"ב חדשה ליישומי ביטחון המולדת – מערכת מתקדמת וייחודית המנהלת אירועי חירום מחדרי פיקוד ייעודיים (נייחים או ניידים), החל משלב הדיווח הראשוני, דרך הזנקת כוחות לזירה ועד לסיום האירוע. המערכת מייצרת תמונה מבצעית אחידה ומעודכנת, מגבירה את יכולת שיתוף הפעולה והתיאום בין כל הכוחות המעורבים ומסייעת בניהול הפעילות לפי רמת החשיבות והעדיפות של הפעולות. המערכת מתממשקת בקלות עם מערכות ממשלתיות ומוניציפאליות כמו גם עם צוותי הצלה, כיבוי אש ועזרה ראשונה.

 קרון פיקוד ושליטה - קהל המבקרים יוכל לבקר בתוך קרון פיקוד ושליטה, המציג יכולות מודיעין המשולבות ביכולות שליטה ובקרה וביכולות תקשורת, וכן מערכות אימון וסימולציה והכנת הכוחות לתרחישים השונים: לחימה בפשע, לוחמה בטרור, אסון המוני והגנת גבולות. המבקרים יוכלו לצפות בתרחישים מבצעיים שידגימו סיכול פיגוע המוני, במקרה זה בריצת מרתון בהשתתפות אלפי רצים. מערכות ופתרונות.

מערך Safe City  - הכולל מערכי שליטה ובקרה ייעודיים לניהול אירועי חירום עבור מפקדות וחפ"קים, ניידות וכוחות חילוץ שונים כגון מגן דוד אדום וכוחות כיבוי אש. המערך כולל את מערכת Wide Bridge - מערכת תקשורת סלולרית המספקת שירותים מאובטחים של מולטימדיה ומעקב סביבתי המבוססים על FirstNet ועל רשתות סלולריות.

 WIT– פתרון מודיעיני מתקדם ומודולרי, התומך בכל שלבי עיבוד המידע המודיעיני, מקליטת המידע הראשוני ועד לדיווח מעובד לכוחות השונים. המערכת מספקת ניתוח, סינון, דיווח, יצירת פרופיל, חיפוש, ניתוח טקסטואלי, איתור על גבי מפה, זיהוי קשרים בין אנשים ובין מקומות/אירועים, ומעקב.

 Rotundus - מערכת ניהול השו"ב המתקדמת המיועדת לניהול אירועי בטיחות, מצבי חירום וחילוץ והצלה.

מערך "אחיזת שטח" – חיבור מגוון רחב של אמצעי איסוף וחיישנים, למעקב אחר הנעשה בשטח רחב בן עשרות קילומטרים רבועים באופן רצוף למשך זמן מוגדר).

 LORROS - מערכת תצפית מתקדמת, המאפשרת תצפית רציפה וארוכת-טווח בכל שעות היממה, ביום ובלילה, להגנה היקפית של גבולות יבשתיים וימיים ולאבטחת מתקנים אסטרטגיים.

סימולטור HLS - המאפשר לכוחות החילוץ וההצלה לדמות מגוון תרחישים על מנת להיערך לניהול יעיל ומהיר של מצבי חירום שונים.

מערך סייבר - הכולל מערכי שליטה ובקרה למעקב ולמניעת התקפות סייבר על מערכות חיוניות, וכן מאמן הסייבר הייחודי מתוצרת החברה, המאפשר לגופים שונים להיערך למתקפות רשת. המבקרים יוכלו להתאמן תחת הדרכה במאמן זה ולזהות התקפת סייבר.

אולי יעניין אותך גם