דרום קוריאה בקרב על מטוס האימון החדש לחיל האוויר

נציגי חברת KAI הקוריאנית הגיעו לארץ, ואמרו כי בכוונת החברה לשלב תעשיות ביטחוניות ישראליות בהיקף ענק בפרויקט המטוס החדש

דרום קוריאה בקרב על מטוס האימון החדש לחיל האוויר

מטוס אימונים תוצרת דרום קוריאה T-50

חיל האוויר הישראלי ערך בשבועות האחרונים טיסות מבחן לשני מטוסים, שאחד מהם צפוי להיבחר כמטוס האימונים הבא לשלב המתקדם של קורס טיס: מטוס ה- T-50 הדרום קוריאני או מטוס ה- M-346 האיטלקי.

   

נציגים בכירים בתוכנית מטוס ה-T-50 של התעשייה האווירית הקוריאנית (KAI) נמצאים בימים האחרונים בארץ ונפגשים עם אנשי חיל האוויר ועם אנשי משרד הביטחון כדי לקדם את העסקה.

 מחיר מטוסי ה-T-50 עדיין אינו ברור, אך אספקתם יכולה להתחיל כבר בשנת 2013. ההערכות הן, שצה"ל יזדקק ל-20-30 מטוסי אימון חדשים.

חברת KAI, התעשייה האווירית הדרום קוריאנית, משתפת פעולה עם חברת הענק האמריקאית לוקהיד מרטין בפרוייקט מטוס האימונים החדש. במפגש עם התקשורת שנערך במשרדי "לוקהיד מרטין" בתל אביב, ביום חמישי, הכריזו אנשיה כי החברה מוכנה לפתוח קו ייצור של חלק מחלקיו של המטוס בישראל. כמו כן, ציינו שהתעשייה האווירית הדרום קוריאנית כבר ביצעה רכש מתעשיות ביטחוניות בישראל בסכום של 400 מיליון דולר, והיא מתכוונת לבצע רכש נוסף בסכום ללא קשר לפרוייקט מטוס האימונים החדש. בכוונת החברה הדרום קוריאנית לשלב במטוסיה מערכות של חברות ישראליות, ובהן  אלביט מערכות, אלתא ואלישרא. 

המטוס החדש לאימוני חיל האוויר מיועד להחליף את מטוסי ה"סקייהוק", שהגיעו לישראל מארצות הברית - לראשונה בשנת 1967. ה"סקייהוק" היה מטוס הקרב הראשון שארצות הברית הסכימה למכור לישראל, אך בסוף דרכו בחיל האוויר הוא שימש רק לצורך האימונים בשלב המתקדם של קורס הטייס.

גורם בכיר בחיל האוויר אמר ל- ישראל דיפנס, כי המטוס המיושן צפוי לצאת מן השירות, וכי החיל מעוניין במטוס אימונים חדיש, בעל ביצועים אווירו-דינמיים משופרים לצורך הכשרת הטייסים. ההחלטה על מטוס האימונים הבא תתקבל בנובמבר הקרוב, והמטוס שייבחר ייכנס למערך ההדרכה של קורס הטיס במהלך שנת 2014.

 

T-50

 

המטוס, המכונה Golden Eagle (נשר הזהב), נחשב מתאים להכשרה לקראת טיסה במטוסי קרב חדישים מהדור החמישי, דוגמת ה-F-35 ומטוסי קרב מודרניים מהדור הרביעי, דוגמת ה- F16I "סופה", שדורשים כישורי הטסה וניהול משימות, שאי אפשר להשיגם באמצעות מטוס מיושן מראשית שנות ה- 70 כמו ה"סקיי הוק".

המטוס  כולל מערכת לאימון מתקדם, שמגשרת על הפער בין אימון טיסה בסיסי להטסת מטוסי קרב בעלי ביצועים אווירו-דינמיים מתקדמים. הוא בעל כושר תמרון גבוה, מערכות אוויוניקה מתקדמות, ויכולת לשאת ולשגר חימוש. שני תאי הטייסים (של החניך והמדריך) מצוידים בצגים דיגיטליים צבעוניים רב-תכליתיים ובתצוגה עילית רחבת-זווית. כל לחצני ומתגי התפעול מרוכזים על המצערת ועל מוט ההיגוי.

TA-50 נושא חימוש למשימות אוויר-אוויר ואוויר-קרקע, המותאם להפעלה בקורס אימון מתקדם (קא"מ), והוא יצויד במכ"ם בקרת-ירי רב-תכליתי. חימושו יכלול תותח פנימי בקוטר 20 מ"מ ומגוון טילים ופצצות.

 

M-346

 

המטוס השני שמתמודד על פרוייקט מטוסי האימון הבאים של חיל האוויר, ה- M-345, מיוצר על ידי החברה האיטלקית Alenia Aermacchi. גם מטוס זה תוכנן מראש כמתאים להכשרת טייסים לקראת טיסה במטוסי הקרב החדישים ביותר. על פי הצהרות היצרנים, המטוס תוכנן כך שיוכל לשמש למשימות הדרכה בכמה שלבים של קורס טייס - בעלויות טיסה נמוכות.

מטוס ה- M-346 מציג פתרונות עיצוב חדשניים. יכולת הנסיקה שלו גבוהה, ומערכת השליטה האוטומטית מאפשרת למטוס להישאר בשליטה מלאה בזוויות תקיפה של מעל 35 מעלות. בנובמבר 2009 חיל האוויר האיטלקי חתם על חוזה לרכישת שישה מטוסים ראשונים של M-346.

 

You might be interested also