האלוף סמי תורג'מן: "התקופה עכשיו היא השקטה ביותר מזה 15 שנים"

אלוף פיקוד מרכז לשעבר דיבר השבוע בכנס שדרות לחברה במכללת ספיר ובעיר שדרות ואמר בין היתר כי "חמאס מבין שאם הוא ימשיך או ישתתף בפעולות האחרונות באיו"ש הוא ישלם מחיר כבד"

תמונה: יח"צ

ב-"כנס שדרות לחברה במכללת ספיר ובעיר שדרות" במסגרת מושב "שנה לצוק איתן" אמר האלוף סמי תורג'מן, מפקד פד"ם לשעבר:" אנחנו במערכת הביטחון, מחויבים לספק את המענה הטוב ביותר בין מבצע למבצע, בין סבב לסבב, התקופה עכשיו היא יחסית שקטה, השקטה ביותר מזה 15 שנה. אין מענה יותר טוב מפיקוד דרום, יש פה יחידות טובות, אי אפשר לקחת את זה למקומות של גופים אחרים.

"צה"ל מכיר את האיומים ומכין עצמו לתרחישים רבים, החמאס השקיע משאבים רבים וזמן בבניית המנהרות, הפגיעה שהוא ספג היא עצומה, ייצרנו הרתעה, וחאמס מבין שאם הוא ימשיך או ישתתף בפעולות האחרונות באיו"ש הוא ישלם מחיר כבד".

לדברי בצלאל טרייבר, סמנכ"ל משרד הביטחון: "על הציבור להיות מוכן, עליו לדעת ולהכיר מה עלול להתרחש, גמישות היא מרכיב עיקרי בבניית החוסן הציבורי. הקהילה צריכה לדעת שהמערכות זמינות באופן מידי, אפשר לעשות הכל מהר ולקבל החלטות טובות ובאופן מיידי. רח"ל, צה"ל ופיקוד העורף מתואמים ואנחנו פועלים כל הזמן להכנת התושבים לא רק למבצע, אלא גם ליום שאחרי".

המושב שהתקיים בשיתוף ביה"ס לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר, הציג נתונים אודות החוסן החברתי בעוטף עזה והיכולות של התושבים להתמודד עם המצב, הנתונים הציגו מצב עגום בו ממבצע למבצע נוצר חוסר אמון בין התושבים לגורמי הביטחון והממשלה וכי לאורך השנים חלה הפחתה בתחושת השייכות למדינה גם בקרב האוכלוסייה המבוגרת. בנתונים הוצגה ההתנהלות של "איש כישר בעינו יעשה" והיא שהובילה את התושבים הרבים לפנות עצמם מהבתים וכי אין להם תחושה שיש שגורם אחראי למצבם.

פרופ' אורית נוטמן-שוורץ, מביה"ס לעבודה סוציאלית במכללה שהציגה את הנתונים אמרה כי: "זו מציאות טראומטית, נכון שהציבור מתנהג בצורה טובה ולומד לחזור לשגרה ובעצם מנסה לשמור עליה כמה שיותר, אבל יש כאן ילדים שלא מכירים מציאות אחרת, אנשים באזור אומנם יודעים מה לעשות, אבל החוסן שלהם יורד".

עוד לקחו חלק במושב: ראש המועצה האזורית גליל עליון לשעבר, אהרון ולנסי וסגנית נשיא בכירה ומנכ"לית ב JFNA ישראל, בקי כספי ששיתפה את הקהל בפעילויות הרבות בהם מושקעים תרומות של יהודים מצפון אמריקה, וכי במבצע האחרון גויס סכום של 50 מיליוני דולרים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית