בני העדה הדרוזית ישולבו במערך הלוחמה האלקטרונית

תכנית חדשה לשילוב בני העדה הדרוזית תוקם מתוך ההבנה כי השליטה בשפה הערבית תקנה להם יתרון בפעילות המבצעית

(צילום: אגף התקשוב)

בעקבות "צוק איתן" הוחלט להקים תוכנית לשילובם של בני העדה הדרוזית במערך הלוחמה האלקטרונית - עד כדי שיהוו כשליש מהמתגייסים לגדוד, כך מדווח אתר צה"ל. ההחלטה התקבלה מתוך הבנה כי הבקיאות של בני העדה בשפה הערבית תעניק יתרונות משמעותיים לגדוד הלוחמה האלקטרונית (ל"א) בעבודתם המבצעית. ההסדר נמצא בימים אלו בעבודת מטה.

מטרת התוכנית היא להביא לכך ששלושה מכל עשרה מתגייסים לגדוד הלוחמה האלקטרונית באגף התקשוב יהיו בני העדה. נכון להיום אין לוחמים דרוזים בגדוד הלוחמה האלקטרונית, "פסגות". כיום ישנו מספר בודד של חיילים בני העדה, אולם הם בשירות מילואים. "אנחנו מחכים לאישור של אגף כוח האדם, וברגע שהוא יתקבל – נתחיל בתוכנית", סיפרה ראש מדור איתור באגף התקשוב, רס"ן ציף אסידון.

"הרעיון הוא לייצר מכסה קבועה של דרוזים בכל גיוס, כך שבכל מחזור יגיעו לגדוד מועמדים דרוזים שימצאו מתאימים", הסבירה. בשבוע הבא יערך כנס חשיפה לאוכלוסיות הדרוזיות והצ'רקסיות, בו המועמדים ייחשפו גם לתפקיד מפעיל הל”א בין יתר התפקידים שיוצעו להם. "אנחנו באגף מעוניינים שהמועמדים ירצו להגיע לגדוד בעצמם", הוסיפה רס"ן אסידון. "אמנם הצורך בגיוס דרוזים לגדוד הגיע בעקבות המבצע, אבל הרצון להרחיב את מגוון האוכלוסיות המגיעות לחיל קיים מתמיד", חידדה.

אמנם באגף התקשוב מושם דגש על שילוב אוכלוסיות נוספות, כמו נערות דתיות ויוצאי העדה הצ'רקסית - בכלל היחידות. עידוד השילוב קורה באמצעות ימי חשיפה, כנסים ופרויקטים. "באוכלוסיות האלו כמעט ואין למועמדים לגיוס מודלים מהמערך הטכנולוגי בצה"ל", הסבירה הרמ"ד. “לדוגמה - נערות דתיות הולכות לרוב לתפקידי הדרכה שמקנים להן תנאים מתאימים. נערה דתייה לא תכיר את התפקידים בתקשוב כי אחותה הגדולה היא מש"קית הוד, למשל", תיארה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית