אלביט מתקינה מערכת סייבר בניגריה

בהמשך להודעת החברה בחודש אפריל האחרון על זכייה בפרויקט, ולמרות השיח התקשורתי בנושא והחקירה הפרלמנטרית בניגריה סביב חוקיות החוזה, התקנת מערכות המודיעין הדיגיטליות של אלביט באבוג'ה, בירת ניגריה נמשכת כסדרה, כך מדווח האתר premiumtimesng
קריקטורה המביעה ביקורת על התקנת מערכת המודיעין בניגריה (Photo: Bello Isiaka via Facebook)
עובדים של אלביט מערכות, נחתו באבוג'ה, בירת ניגריה בסוף השבוע האחרון, במטרה להתקין מערכת לאיסוף מודיעין דיגיטלי שיסייעו לממשלת ניגריה לנטר את רשת האינטרנט של המדינה. כך מפרסם אתר premiumtimesng.

ההתקנה תמשיך למרות מחאה ציבורית ובדיקת חקיקה מתמשכת של הפרויקט שבא בעקבות הדלפת החוזה על ידי אותו אתר. ההתקנה נמשכת למרות העובדה שהאסיפה הלאומית שהורתה לממשל להשעות את כל הפעולות על החוזה עד לסיום החקירה. חשיפת העסקה באפריל האחרון, גרמה לכך כי הנשיא הרהר בביטול החוזה לאחר שזמן גורמים רשמיים באלביט, והאשים אותם בחוסר דיסקרטיות בטיפול בחוזה, כך על פי האתר. 

לדברי האתר, הממשל חתם בסתר ותוך הפרה של נהלים, חוזה מול חברת אלביט על סך 40 מליוני דולרים להתקנת טכנולוגיה שתאפשר לממשל לרגל אחרי מחשבים של האזרחים ותקשורת האינטרנט במדינה תחת מסווה של איסוף מודיעין וביטחון לאומי.

ההודעה על הזכיה בחוזה יצאה מהמטה של אלביט בחודש אפריל האחרון, בהודעה לעיתונות העולמית, שבה אמר יהודה ורד, מנכ"ל חטיבת היבשה והתקשוב באלביט, במעורפל ​​כי "אלביט מערכות תספק מערכת מודיעין חכמה ( WIT ) למדינה אלמונית באפריקה ב-40 מליוני דולרים לצרכי ניתוח מודיעין והגנה בסייבר".

מקורות בממשל הודיעו לאתר PREMIUM Times שעובדים של אלביט הגיעו בסוף השבוע האחרון לאבוג'ה להתקנת המערכת במטה של ​​סוכנות המודיעין הלאומית בעיר. בנוסף, מדווח האתר כי צוות של כ -20 קציני מודיעין ניגריים מתאמן בתקופה האחרונה בישראל, במטה של ​​אלביט מערכות, והם אלו שצפויים להפעיל את המערכת אחרי ההתקנה.

עוד מדווח האתר כי באלביט אומרים שייקח להם שנתיים להשלים את הפרויקט, ועד אז, יצטרך הממשל "פתרון מקצה לקצה מתקדם ביותר, [כדי] לתמוך בכל שלב של התהליך המודיעיני, כולל איסוף נתונים ממקורות, מסדי נתונים וחיישנים, עיבוד של המידע, תמיכה באנשי מודיעין בניתוח וההערכה של המידע והפצת המודיעין לנמען המיועד. המידע יופק ממקורות שונים, כולל מערכת "מודיעין גלוי" של אלביט מערכות (OSINT) ומערכות מעקב אחרי מחשבים של אלביט (PSS) - פתרון מתקדם לאיסוף מודיעין סמוי".

המקורות של האתר אומרים כי למרות ההצהרה של אלביט שמדובר בפרויקט של 40 מליוני דולרים, מדובר בפרויקט גדול יותר. על פי אותם מקורות, תקציב 2013 של ניגריה כולל רכישה של מערכת Wise Intelligence Network Harvest Analyzer System, Open Source Internet Monitoring System ו-Personal Internet Surveillance System בסכום כולל של כ-61 מליוני דולרים. גורלם של יתרת ה-21 מליוני דולרים לא ידוע, אבל אותם מקורות אומרים כי ייתכן ומדובר בחוזה בו זכתה חברת אבטחה בבעלות פוליטיקאי ניגרי ואיש עסקים, שאת שמם לא ניתן לפרסם בשל חקירה מתמשכת בנושא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית