דויטשה טלקום משקיעה בב"ש

ענקית התקשורת הגרמנית, חברת דויטשה טלקום, מרחיבה את מעבדות החדשנות וחונכת מעבדות חדשות בפארק לטכנולוגיות מתקדמות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בהשקעה של מיליוני שקלים

דויטשה טלקום משקיעה בב"ש

משמאל לימין:טימותאוס הוטגס, רנה אוברמן, פרופ' רבקה כרמי, פרופ' יובל אלוביץ (צילום: דני מכליס)

המעבדות, שהושקו באירוע חגיגי, משתרעות על שטח של כ-950 מ"ר, והינן המעבדות היחידות של החברה מחוץ לגרמניה, ומועסקים בהן למעלה כ-100 עובדים ובהם חברי סגל אקדמי, דוקטורנטים ועוד.

מעבדות החדשנות של דויטשה טלקום באוניברסיטת בן-גוריון בנגב עוסקות בתחום של אבטחת המרחב המקוון, מערכות המלצה ועיבוד של נתונים רבים הזמן אמת. פרופ' יובל אלוביץ מהמחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטה, מנהל את המעבדות ומוביל אותן להיות בחוד החנית של החדשנות. המשימה שהציבה לעצמה החברה בשיתוף עם חוקרי אוניברסיטת בן-גוריון הינה לבחון ולפתח טכנולוגיות פורצות-דרך, המובילות ליתרונות תחרותיים, תוך יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות.

"השותפות החשובה בין האוניברסיטה וחברת דויטשה טלקום אינה דבר מובן אליו", ציינה נישאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, תוך שהיא מדגישה שהמעבדות החלו את פעילותן לפני כ-8 שנים, ומרכזות מאז פעילות חדשנות בהשקעות של עשרות מיליוני דולרים. "המעבדות מאפשרות לסטודנטים להשתלב בעולם ההיי-טק ובמחקרים בתחומים מבוקשים, כגון אבטחת המרחב המקוון, מערכות המלצה, למידת מכונה ועוד" ציינה פרופ' כרמי.

לטקס חנוכת המעבדה הגיעו במשותף, לראשונה, מנכ"ל דויטשה טלקום היוצא, רנה אוברמן ומנכ"ל דויטשה טלקום הנכנס, טימותאוס הוטגס. "ההיסטוריה של השותפות בין אוניברסיטת בן-גוריון ומעבדות החדשנות שלנו בתחום הטלקום היא היסטוריה של הצלחה, לא רק במונחים של תוצרת, אלא גם במונחים של שיתוף פעולה. "שיתוף הפעולה של המעבדות שלנו עם האוניברסיטה הוא בפירוש יוצא מן הכלל במערך השותפויות הבינלאומי שלנו עם מכוני מחקר, אוניברסיטאות, שותפים תעשייתיים, וסטארט-אפים", ציין אוברמן.

המנכ"ל הנכנס של החברה, טימותאוס הוטגס:"מעבדות החדשנות של דויטשה טלקום כאן, בישראל ((T-Labs@BGU) , הפכו למגדלור של חדשנות עבורנו, מאז חנוכתם ב-2006. בהתמקדותם בנושאים תעשייתיים מהותיים, כמו ביג דטה, ומעל לכל- סייבר סקויוריטי, תורמות המעבדות לחידוד היכולות התחרותיות של דויטשה טלקום".

You might be interested also