סימולטור הקרב החדש של ח"א

המאמן מדמה גיחה מבצעית מראשיתה ועד סיומה הכוללת המראות ונחיתות, הפלות ויירוטים ולא רק התמודדות עם תקלות טכניות כמו במאמנים אחרים
הסימולטור החדש של אלביט מערכות בבסיס חה"א בחצור (אלביט מערכות)

אלביט מערכות הכריזה אתמול (ב') על השקת מרכז משימת האימון (MTC ) לטייסים הישראליים של חיל האוויר במטוסי ה-F- 16C / D ומטוסי קרב F- 16I. בבסיסו, ה-MTC הוא מערכת ייחודית המדמה "משימת אימון" ומאפשרת הכשרה מתואמת בין המתאמנים השונים, הן בתוך חיל האוויר וברמה אסטרטגית לפעולה הדדית.

"המאמן מרשים ביותר", אמר אלוף (מיל') עידו נחושתן לאתר חיל האוויר, שראה את המאמן קורם עור וגידים בתקופת כהונתו כמפקד החיל. "החזון התגשם טוב יותר ממה שציפינו וקיווינו".

המערכת מבוססת על התשתית של אלביט מערכות "One sim" המשלבת מחולל זירה מתקדם עבור סביבות וירטואליות "מציאותיות". הסימולטור מאפשר לצוותי חיל האוויר להתאמן במבנים של שני מטוסים, ארבעה או שמונה עם פיקוח מלא של מדריך טיסה שיכול לקחת חלק פעיל באימון על ידי ביצוע תפקיד כוחות האויב.

לפי אתר חיל האוויר, המאמן הטקטי ממוקם בבסיס חצור ומאפשר אימון טיסה של כמה מטוסים במבנה כאשר במהלכה יכולים צוותי-האוויר לדבר גם ברשת הקשר. האימון מדמה גיחה מבצעית מראשיתה ועד סיומה הכוללת המראות ונחיתות, הפלות ויירוטים ולא רק התמודדות עם תקלות טכניות כמו במאמנים אחרים.

בנוסף לצוותי-האוויר מתאמנים בסימולטור גם צוותי בקרה ומתרגלים את שיתוף הפעולה ביניהם, ובכך מאפשר המאמן פלטפורמת אימונים חדשה שלא הייתה קיימת לפניו. בכל אחד מתאי האימון של הטייסים והנווטים ישנו מסך הקרנה עגול שממחיש את תחושת הרחיפה ומדמה את המראות הגלגלים לעיני צוות-האוויר בזמן הטיסה וכמו כן ניתן לראות את הטילים המשוגרים לעבר המטוס ואת מטוסי האויב נופלים.

"זו מערכת שלא תתואר, היה ביקור מהנה ומעניין", פסק בהתרגשות אלוף (מיל') דן טולקובסקי, שהיה מפקד חיל-האוויר החמישי בין השנים 1953-1958.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית