מערכת ניווט אינרציאלית חדשה

חברת VECTORNAV משיקה מערכת ניווט אינרציאלית מיניאטורית חדשה המתאימה ליישומים כמו ייצוב מצלמה, ייצוב אנטנות לווין ימיות וכן לתחום הכלים הבלתי מאוישים ועולם רכבי המירוץ התחרותיים
VN-200 - miniature high-performance GPS-Aided Inertial Navigation System
מערכת ה-VN-200 היא מערכת ניווט אינרציאלית זעירה, עתירת ביצועים, המשלבת חיישני אינרציה MEMS, מקלט GPS בעל רגישות גבוהה, ואלגוריתמים מתקדמים של סינון קלמן המסוגלים לספק הערכות אופטימליות של מיקום, מהירות וכיוון עבור יישומים תעשייתיים.

את המערכת פיתחה חברת VECTORNAV הנחשבת לפורצת דרך מבין החברות המפתחות מערכות ניווט משובצות. היחידה הרשומה כפטנט מספקת פתרון לכוון, מצב ולשיערוך מיקום מדויק מכילה חיישן אינרציאלי ל-6 דרגות חופש, ברומטר ומגנטומטר, והיא עמידה בתנאי סביבה סטטיים ודינמיים קיצוניים.

המעבד המותקן מכיל פילטר קלמן בדרוג חלל/תעופתי על בסיס אלגוריתמים לעיבוד בקצב 200 הרץ. הרצת אלגוריתמים כה מהירה מאפשרת דיוקים טובים מרבע מעלה בעלרוד וגלגול ופחות משלושת רבעי מעלה בכיוון/סבסוב. ה-VN-200 הוצגה לאחרונה בתערוכת AUVSI בהצלחה ואף זכתה בפרס חדשנות.

דיוק ההצבעה הגבוה וההשהיה הנמוכה של ה-VN-200 הופכת אותה למערכת מתאימה ליישומי ייצוב מצלמה באוויר. יישום נוסף הוא תקשורת לוויינית ימית הדורשת אנטנות מיוצבות על הלווין, על מנת להבטיח העברת נתונים רציפה.

התקנות דורשות כי הדיוקים המצביעים יישארו טובים יותר מ-0.5 מעלות כדי לשמור על העברה פעילה. דרישה זו דורשת דיוק רב, ויחס השהיה נמוך ומדידות שיעור זוויתי. התנועה הדינמית המאפיינת תנאי ים סוערים, הופכת את זה למשימה קשה עבור מערכת ניווט אינרציאלית תעשייתית מבוססת MEMS.

אלגוריתם ה-GPS VN-200 מפצה על ההאצה הדינמית הנגרמת מהתנועה של כלי השיט תוך שמירה על מדידות כיוון מדויקות. עם קצב עדכון של 200 הרץ, ה-VN-200 מספק גישת השהיה נמוכה ביותר ומדידות שיעור זוויתי, קריטיות לבקרת לולאה סגורה.

יישומים נוספים כוללים את תחום הכלים הבלתי מאוישים ועולם רכבי המירוץ.  המערכת משווקת בארץ על ידי חברת "קרדיס".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית