"איראן רוצה גם פצצה מלוכלכת"

יעלון בכנס שרי הגנה בקנדה, לא מאמין בדיאלוג עם האיראנים, ומדבר על התכניות הגרעיניות שלהם
יעלון בקנדה. צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט

על רקע השיחות עם האיראנים המתקיימות בז'נבה, ממשיך שר הביטחון משה יעלון להביע חוסר אמון בדיאלוג הזה. יעלון עשה את סוף השבוע בכנס שרי הגנה בהאפליקס שבקנדה.

בין היתר, נפגש יעלון ביום שישי עם שר ההגנה האמריקני, 
צ'אק הייגל

 

במהלך הפגישה אמר שר הביטחון יעלון: "אני מבקש להודות לך על אישורה הסופי של עסקת מסוקי V-22, שיסופקו לישראל בעתיד הלא רחוק. הם יהוו נדבך נוסף בעוצמתו של צה"ל.


"
בין ארצות הברית לישראל יש שותפות אסטרטגית עמוקה, המבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים. אנחנו מעריכים מאוד את השותפות האינטימית בין ארצות הברית לישראל, ידידות אמת שגוברת על חילוקי דעות שמתגלעים מפעם לפעם, ואת מערכת היחסים יוצאת הדופן בין הממסדים הביטחוניים.


"
המזרח התיכון הוא מקום של חוסר יציבות מתמשך, והוא צפוי להמשיך להיות כזה גם בשנים הבאות. אנחנו מודאגים מאוד מההתפתחויות במשא ומתן המתקיים עם איראן. אנו סבורים שהעסקה שמונחת על השולחן היא רעה, וגם אם עסקה כזו תיחתם, יש עדיין הרבה מה לעשות לאחריה כדי להביא את המשטר באיראן אל הדילמה של פצצה או הישרדות".


קודם לכן  נפגש שר הביטחון עם מקבילו הקנדי, 
רוברט ניקולסון. במהלך הפגישה אמר שר הביטחון: "הצלחת המהפכה באיראן העניקה דחיפה לאסלאם הרדיקאלי ברחבי העולם. המשטר האיראני הפך להיות הגורם המרכזי לחוסר היציבות במזרח התיכון ומעבר לו. המשטר הזה מעורב בכל סכסוך במזרח התיכון, ותוקע יתדות של טרור גם באפריקה, באסיה, בדרום אמריקה. הם רוצים להביס את התרבות המערבית, ומוכנים להקריב לשם כך.


"
האיראנים רוצים, תחת מטרייה גרעינית שתהיה להם, לקדם פעילויות טרור, למשל להשתמש בפצצה מלוכלכת ביעדים שונים בעולם המערבי. לכן אסור להיות סובלניים לאפשרות של איראן גרעינית. לכן, בדרך זו או אחרת, הפרויקט הגרעיני-צבאי האיראני חייב להיעצר".

 

שר הביטחון נפגש גם עם שר החוץ הקנדי ג'ון בירד ואת הסנאטור האמריקני ג'ון מקיין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית