והזוכה היא: חברת סיסקו

כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל דיפנס" - חברת סיסקו זכתה במכרז התקשורת של משרד הביטחון לחמש שנים הבאות. הציוד יסופק, יותקן ויתוחזק על ידי חברת בינת
ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל חברת סיסקו
הסתיים סופית המכרז על אספקת ציוד תקשורת לצה"ל בחמש השנים הבאות. משרד הביטחון בחר בסיסקו כספקית מרכזית של ציוד תקשורת, בשיתוף חברת בינת. דבר הזכייה פורסם לראשונה באתר "ישראל דיפנס".

המכרז הוא ל-5 שנים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. במהלכן צפויה סיסקו לספק למערכת הביטחון ציוד תקשורת (ציוד תשתית לרשתות מקומיות ורחבות, הכולל: מתגים, מטריצות לקישוריות, נתבים , טלפוניה ועוד) בהיקף של כ-150 מיליון דולר (כ-30 מיליון דולר בשנה). סיסקו זכתה במכרז לאחר שקיבלה את הציון המשוקלל הגבוה ביותר- בגין הציוד הטכני ותמחור המוצרים. במסגרת המכרז, מחיר המוצרים יכלול גם אחריות יצרן, למשך 5 שנים (שיסופק באמצעות חברת בינת הישראלית).

הביטוח החל מהשנה ה-6 שיינתן על ידי חברת בינת יהיה נמוך באופן משמעותי מהמחירים המשולמים היום. סיסקו אף תעניק למערכת הביטחון תמיכה טכנית והכשרות מקצועיות במחיר ציוד התקשורת וללא עלות נוספת, דבר שצפוי להביא לחיסכון משמעותי נוסף למערכת הביטחון. חברת ג'וניפר, שהתמודדה אף היא במכרז, תמשיך להעניק תמיכה למערכת הביטחון בפרויקטים שהקימה בשנים האחרונות, באמצעות חברת נטקום הישראלית. העסקה עם שתי ענקיות הטכנולוגיה צפויה להבטיח המשך תעסוקה לעובדים רבים בתעשיית התקשורת, בחברות שזכו.

סגן ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, אליעזר (איקו) חסון: "השגנו את הציוד הטוב ביותר במחירים הזולים ביותר בשוק התקשורת. על חלק מהמוצרים נשלם פחות מצבאות זרים גדולים אחרים בעולם".
חברת HP תשמור על נתח באספקת ציוד תקשורת שהיה לה במכרז קודם. ג'וניפר תבצע אחזקה שוטפת של ציוד שהתקינה בעבר.

סיסקו זכתה להיות החברה הראשונה שתנהל מו"מ עם משרד הביטחון בעקבות מכרז שהתנהל במהלך החודשים האחרונים. המו"מ הסופי התנהל עם החברות בשבוע שעבר במשלחת הרכש בניו יורק. בארץ הובילו את המכרז ראש מנהל ההרכשה במשרד הביטחון תא"ל (מיל)' שמואל צוקר והסגן הבכיר לראש מנה"ר הממונה על התחום, איקו חסון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית