קולומביה רוצה טייסת קרב חדשה

לפי דיווח באתר rpdefense, חיל האוויר הקולומביאני רוצה להוסיף טייסת קרב חדשה לצדה של טייסת הכפירים, ולהרחיב את צי המל"טים שלו שמורכב היום מכלים של אלביט מערכות מסוג הרמס 450 ו-900
מטוסי הכפיר הישראליים (לשעבר) בשירות חיל האוויר הקולומביאני (skyscrapercity.com)

למרות שסיום הסכסוך בן יותר מ-40 שנים בין ממשלת קולומביה ותנועת המורדים FARC נראה באופק, חיל האוויר של קולומביה מתכנן לחזק את יכולות הלחימה שלו , עם רכישה של טייסת נוספת של מטוסי קרב . כך מפרסם הבלוג rpdefense.over-blog.com.

בכירי חיל האוויר השלימו מחקר למועמדים פוטנציאליים לדרישה , ומפקד החיל, תא"ל אדוארדו בואנוס וארגס, אומר כי היא צפויה להסתכם בתוספת של 18 מטוסים. הטייסת החדשה תכלול מטוסים חדשים ומשומשים, אשר יפעלו בתיאום עם מטוסי התקיפה מסוג כפיר C10 הנוכחיים שנרכשו מהתעשייה האווירית הישראלית.

סוגים שונים של מטוסים אשר נכללו ברשימת המועמדים הפוטנציאלית, הם ה-F/A-18 של בואינג , מיראז' 2000 של דאסו, F -16 של לוקהיד מרטין וסוחוי Su- 30. "אנו מבצעים הערכה למטוס הקרב הקולומביאני הבא", אומר וארגס. "המחקר כמעט מוכן - אז אנחנו חייבים לחכות להחלטה פוליטית".

הצורך בעליונות אווירית הודגש בתרגיל קרבות אוויר שהתנהל בשנת 2012 מול צבא ארה"ב. בתרגיל השתתפו 8 מטוסי כפיר של קולומביה. "בשבילנו, זה היה משהו חדש לגמרי ומאתגר", הוא מוסיף.

מטוסי Rockwell OV-10 Bronco שנותרו בקולומביה צפויים להישאר מבצעיים במשך עוד כחמש שנים, אומר וארגס , עד שיוחלפו במטוסי  EMB 314 Super Tucano של חברת אמברר הברזילאית. גם מטוסי הססנה 37B Dragonfly צפויים להמשיך לתפקד בשנים הקרובות עד שיוחלפו.

בינתיים, אומר ורגאס, חיל האוויר הקולומביאני מעוניין בחיזוק יכולות המל"טים החמושים כחלק מבניין הכוח העתידי שלו. "זה עלול להיות כרוך בהוספת כלים לצד אלו של אלביט מערכות הקיימים מסוג הרמס 450 והרמס 900", הוא אומר. בנוסף, חיל האוויר של קולומביה גם רוצה מטוס התרעה ושליטה מדור חדש, בשל גילו המתקדם של המטוס הנוכחי מסוג בואינג 707 .

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
דעה | צה״ל צריך לחשוב על שבב לאיתור חייל במקרה של נפילה בשבי