ההחלטה בעניין הפרטת תעש עד ה-27 לחודש

מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר, התחייב כי בשבועיים הקרובים יוכרע סופית עניין הפרטת תעש במקביל לכינוס ועדת השרים לענייני הפרטה. במקביל, הכנסת אישרה היום סיוע של 70 מיליון שקלים לחברה
עד ה-27 בנובמבר 2013 יוכרע סופית עניין הפרטת תעש במקביל לכינוס ועדת השרים לענייני הפרטה, כך התחייב באופן אישי מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, בפני ועדת הכספים של הכנסת בראשות היו"ר ח"כ ניסן סלומינסקי. במקביל, הועדה אישרה היום סיוע של 70 מיליון שקל לתעשייה הצבאית, לאחר פגישה שנערכה אמש בעניין וכללה בין היתר גם את מנכ"ל משרד הביטחון, דן הראל, מנכ"ל תע"ש, אבי פלדר, וסגן ראש אגף התקציבים באוצר, מאיר בינג.

לדברי לוקר, אם הנושא לא יתקדם, ראש הממשלה הוא שיכריע וההפרטה תצא אל הפועל עד תום 2013. ועדת השרים להפרטה, אמורה לדון בהצעת מחליטים אופרטיבית - שמיד לאחריה צפויה תעש להתחיל ביישום מהלכים חיוניים ותוכנית עבודה מסודרת להפרטת החברה. בפגישה שנערכה אמש סוכם על מתווה הידברות לסיום הצעת המחליטים בהשתתפות: מנכל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, מנכל משרד הביטחון הראל לוקר וראש אגף תקציבים באוצר אמיר לוי.

במסגרת ההפרטה צפויים לפרוש כשליש מעובדי תעש, 1000 איש שאינם חיוניים לפעילות העסקית של החברה, ומרבית מפעלי הייצור יועתקו ממרכז הארץ למתחם תעש ברמת בקע שבנגב בשנים הקרובות.

תעש שעומדת כבר תקופה ארוכה בפני תהליך של הפרטה, סובלת מקשיים פיננסיים שקשורים במידה רבה לכך שאמנם מדובר בחברה ממשלתית, אולם החברה היא שנושאת בתשלומי פנסיה של גימלאיה ולא המדינה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית