מכשירים את דור העתיד

מומחי התע"א יכשירו מורים ברשת אורט להעביר שיעורים בנושאי חלל. המורים ילמדו על לוויינים, רכיבי אלקטרוניקה וכדומה

מכשירים את דור העתיד

(צילום: תע"א)

בפעם הראשונה נפתח בשיתוף עם התעשייה האווירית, קורס ייחודי וחדשני למורי רשת אורט במרכז למו"פ ולהכשרה של אורט ישראל בתל אביב. ביוזמה ובעזרה של מומחי התעשייה האווירית (תע"א) יוכשרו מורי רשת אורט בלימודי העשרה בנושא חלל.

במסגרת הקורס ילמדו המורים כיצד להעביר שיעורים לתלמידים בנושאי חלל כגון: סביבת החלל והשפעותיה על רכיבי אלקטרוניקה, תקשורת, מערכות חשמל ואלקטרואופטיקה. כמו כן, ילמדו המומחים לווינות - הנעה לווינית, מסלולי תנועת לווינים, לוויני מכ"מ, לוויני תקשורת עמוס, ננו לווינים ועוד. המורים יסיירו במעבדות ובמתקני החלל של התעשייה האווירית כולל "החדר הנקי" בו נעשות בדיקות שונות ללווינים במהלך בנייתם, וכן בתחנה הקרקעית ממנה מתבצעת השליטה והבקרה בלווינים ששוגרו.

בנוסף, ייפגשו המורים עם יזמי פרויקט Space il - החללית הישראלית המשתתפת בתחרות העולמית של גוגל ונבנית בעזרת הידע המקצועי של מומחי התעשייה האווירית. בקורס ישתתפו כ- 20 מורים של רשת אורט ובתום הקורס, שיימשך כחצי שנה, יקבלו המורים תעודת סיום השתלמות בנושא חלל. ישראל הינה אחת משמונה המדינות המובילות בעולם שביכולתן לבנות ולשגר לווינים לחלל.

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית אמר: "אני רואה חשיבות רבה בחינוך והקניית ידע בנושאי חלל ולווינות ובטוחני כי המורים יקבלו במהלך הקורס כלים ויכולות להוראת הנושא באופן חדשני וייחודי. אנו גאים בידע ובניסיון שצברנו בתחום וביכולתנו להורות קורס מסוג זה. בתקופה האחרונה אנו עדים להתעניינות בנושא החלל בקרב בני נוער. הקניית ידע מעשיר לתלמידים מהווה מענה להתעניינות מצידם, ובניית תשתית חינוכית מוקדמת לתחום מרתק ומתקדם מבחינה טכנולוגית, שיובילו את הדור הנוכחי של התלמידים אל אתגרי העתיד".

ד"ר אלי איזנברג, סמנכ"ל בכיר וראש המינהל למו"פ ולהכשרה באורט ישראל, רואה בתוכנית החדשנית המשך מימוש החזון של רשת אורט "ללמד את דור העתיד בידע ובמיומנויות של העתיד. תחום החלל מרתק את הצעירים, ומשקף את הרלבנטיות והנחיצות של לימוד מקצועות המדע והטכנולוגיה לקידומם כפרטים, ולחיזוק חוסנה הכלכלי של המדינה. המורים שישתלמו יחוו ויתנסו באמצעות התעשייה האוורית – מב"ת את חזית הטכנולוגיה והמדע בחלל, וילמדו ברוח זו את תלמידיהם".