קספרסקי: הסטקסנט פגעה גם ברוסיה

בהתבטאות נדירה, גילה בשבוע שעבר יוג'ין קספרסקי במהלך ביקור באוסטרליה כי תולעת הסטוקסנט פגעה במפעל גרעיני רוסי באותה העת בה התגלתה במפעלי הגרעין באירן
מפעל גרעיני רוסי ליד העיר סמולנסק (למפעל אין קשר לכתבה) - (מקור: englishrussia.com)
עוד גילויים על מידת החדירה של תולעת ה- Stuxnet למתקנים רגישים בעולם צצו באדיבותו של יוג'ון קספרסקי בשבוע שעבר, כך על פי דיווח באתר scmagazine.com.

על פי הדיווח, יוג'ין קספרסקי, המנכ"ל והיו"ר של החברה על שמו, אמר כי תוכנות זדוניות מתוחכמות נמצאו גם במפעל גרעיני רוסי בערך באותו הזמן שהתגלתה מתקפת Stuxnet . לדברי קספרסקי ,"חבר" שלו שעבד במפעל גרעיני עלום שם ברוסיה סיפר לו על האירוע שהתרחש לאחר ש- Stuxnet פגעה במתקני הגרעין האיראניים בנתנז.

כאשר Stuxnet התפרסמה בציבור בחודש יוני 2010 ,מאמר בניו יורק טיימס טען כי התולעת הייתה פרי פיתוח של ארצות הברית וישראל במטרה לערער את תכנית הגרעין של איראן. מדובר בתוכנה זדוניות ממוקדת במיוחד שפגעה במערכות סקאדה של חברת סימנס המשמשות לניהול תהליכים תעשייתיים במפעל. קספרסקי חשף את הגילויים במועדון העיתונות הלאומי של אוסטרליה בשבוע שעבר .

בנובמבר האחרון, דיווחה גם ענקית הנפט האמריקאית Chevron כי תולעת ה- Stuxnet התגלתה ברשת החברה. באותה העת, דוברת שברון טענה כי החברה לא הושפעה לרעה מהתקפת הסייבר .

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית