רמטכ"ל ישראלי בגרמניה

גנץ מסיים ביקור באירופה

הרמטכ"ל, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, מסיים בסוף השבוע ביקור בן ארבעה ימים האירופה.

הרמטכ"ל החל את ביקורו ביום רביעי  באיטליה והמשיך משם לביקור בן שלושה ימים בגרמניה כאורחו של הרמטכ"ל הגרמני, גנרל  וולקר ויקר (General Volker Wieker).


במהלך ביקורו, קיים ראש המטה הכללי פגישות עם הרמטכ"ל הגרמני ושר ההגנה, כמו כן יקיים סיור בבסיס אימונים של הצבא הגרמני וב"וילה ונזה", בה הוכרזה במהלך ועידת ונזה בינואר 1942 תכנית "הפתרון הסופי" להשמדתם של יהודי אירופה.


הרמטכ"ל עתיד לעמוד בראש טקס זיכרון ולשאת דברים לזכר קרבנות השואה באנדרטה ברציף 17 בברלין.


זוהי הפעם הראשונה שרא"ל גנץ מבקר כרמטכ"ל בגרמניה, והוא מהווה ביקור גומלין לביקוריו של ראש המטה הכללי של גרמניה בצה"ל בשנים האחרונות. לאורך הביקור יקיים הרמטכ"ל פגישות עבודה עם ראש המטה הכללי האיטלקי וראש המטה הכללי הגרמני. כמו כן, הוא עתיד להיפגש עם בכירים במערכות הביטחון, לסייר ביחידות מיוחדות של הצבא הגרמני ולהיפגש עם מפקדים ממערך השדה. במהלך הפגישות ידונו הצדדים באתגרים הביטחוניים המשותפים, בתמונת המצב האזורית-ביטחונית במזרח התיכון ובשיתופי פעולה צבאיים.


אל הרמטכ"ל התלוו ראש המחלקה לשיתוף צבאי בין לאומי (שצ"ב) באגף התכנון, אל"ם אדם זוסמן, ומפקד מיחידה מבצעית. את מקומו של ראש המטה הכללי בהיעדרו מילא סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי איזנקוט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית