ירידה במוטיבציה לשירות קרבי

ראש אכ:א אלוף אורנה ברביבאי הציגה נתונים לפיהם הביקוש לשירות קרבי ירד בתשעה אחוזים בשנים האחרונות. "אני לא מוטרדת", היא אמרה והוסיפה כי הצבא ממשיך לפעול במטרה לעודד את הגיוס הקרבי
ירידה במוטיבציה של מיועדים לשירות קרבי לשרת כלוחמים, כך עולה מנתונים שהציג היום צה"ל. מדובר בירידה של תשעה אחוזים בשלוש השנים האחרונות. ראש אכ"א, האלוף אורנה ברביבאי אמרה בתגובה כי היא אינה מודאגת מן הנתונים.

לפי הנתונים, במחזור הגיוס הקרבי של נובמבר 2013 ביקשו רק 70.3% מהמיועדים לשירות קרבי להשתבץ כלוחמים וזאת לעומת 79% במחזור המקביל ב-2010. "70 אחוזים זה ציון גבוה ויפה שאומר שמרבית הנוער מוכן להתגייס לקרבי ומוכן לחרף נפשו למען המדינה. נכון שהנתונים בירידה, אבל זה לא שאני מוטרדת מזה, אנו כן עוקבים", אמרה ברביבאי.

נתון נוסף שמדאיג הוא המידע שנחשף בנוגע לירידה בשנה האחרונה בהעדפה לאילו יחידות רוצה הנוער המיועד לקרבי להשתבץ. הביקוש ליחידות חיל הרגלים, שהיה תמיד הגבוה ביותר, נשמר גם במחזור הגיוס הנוכחי אך ירד מ-48% ל-43%. "חלק מההסברים לכך נוגעים לשינויים בתפישת האיום כפי שמתפרשים. חשוב והכרחי לשמור על הצבא הציג מגוון פעולות שמתבצעות לעידוד הגיוס הקרבי ובכללן סדנאות הכנה לנוער, פעולות בבתי ספר ועידוד הלוחמים בתגמול והטבות", הוסיפה ראש אכ"א.

הצהבא הציג גם נתונים לגבי אחוז המקבלות פטור לאחר שהצהירו כי הן דתיות. ראש אכ"א ברביבאי אמרה כי "רבע ממקבלות הפטור עושות זאת על-ידי הצהרת הדת וחלקן פשוט משקרות כי החוק מאפשר זאת והפסקת המצב הזה צריך להיות יעד לאומי".

ברביבאי גילתה עוד כי על רקע הצמצום בקיצוץ תקציב הביטחון לשנה הבאה, בצה"ל בוחנים להגדיל את היקף אנשי הקבע שיפוטרו מעבר ל-4,500: "משוואות האיומים על ביטחון המדינה מול מה שנתפש בחברה לא מתכנסות והאיומים רק הולכים וגדלים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית