ה"שלגון" החדש של צה"ל

צה"ל הצטייד במערכת חדישה לחסימה אלקטרונית של מטעני נפץ
אלישרא מקבוצת אלביט מערכות הציגה בתערוכת DSEI בלונדון (ספטמבר 2013) את המערכת החדשה שפיתחה לחסימה אלקטרונית של מטעני נפץ. צה"ל מצטייד במערכת זו בימים אלה. המערכת, ששמה המסחרי הוא MRJ, מבוססת על טכנולוגיה שמתפתחת באלישרא לאורך 30 שנה, ושימשה גם את המערכת הקודמת של צה"ל לחסימה אלקטרונית של מטענים, שמכונה "שלגון".

לדברי אל"מ (מיל') שמואל דוידי מאלישרא, המערכת החדשה מביאה לידי ביטוי "דור חדש" של חוסמים. "היא מונעת על גבי כל סוג של רכב ומאפשרת הגנה מפני הפעלה אלקטרונית של מטענים מרחוק. "בעבר, טווח התדרים של כל חסימה היה רחב מאוד, מה שהפריע לפעילות כוחותינו. בדור החדש אנחנו גם משתמשים בהספק קטן יחסית, שמותאם לכל ערוץ, וגם נותנים מענה לאיומים שהתפתחו בתחום תדרים רחב - מ-20 מגה ועד 6 ג'יגה הרץ, לעומת תדרים נמוכים שבעבר היוו את האיום המקובל, על בסיס מכשירים כמו 'הוקי-טוקי'. כעת במערכות חכמות שמבוססות על חסימה אוטומאטית".

משמעות הדברים היא, שהמערכת יודעת לזהות את תדר האיום ולהגיב אליו בהתאם, ולא להפעיל חסימה רחבה לגבי כלל כלי הרכב. בנוסף, היא עשויה מחומרים מורכבים קלים, שוקלת כ-60 קילוגרם וניתן להצטייד בה באופן מודולרי - רק לחסימת תדרים מסוימים ולא לטובת הגנה בכל תחומי התדר.

מעבר לכך, כל מפעיל יכול לתכנת את המערכת בהתאם לאיומים הרלוונטיים לו, היא פועלת באמצעות לחצן יחיד ובנויה כך, שהפעלת חסימה באמצעות מכשיר אחד לא תפריע לחוסם אחר שעובד במקביל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית