מזל"ט של צה"ל התרסק ברצועת עזה

מדובר במזל"ט מדגם "רוכב שמיים" הנמצא בשימוש חיל התותחנים. הוא התרסק במהלך פעילות מבצעית. דו"צ: מדובר בתקלה טכנית והאירוע מתוחקר

מזל"ט של צה"ל התרסק ברצועת עזה

(צילום: מאיר אזולאי)

מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" התרסק בשטחי רצועת עזה במהלך פעילות מבצעית. מדובר צה"ל נמסר כי ההתרסקות אירעה עקב תקלה טכנית וכי הגורמים האחראים מבצעים תחקור של האירוע.

במקביל דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי מקורות פלסטיניים ברצועת עזה טוענים שמחבלים השתלטו על כלי הטיס צפונית למחנה הפליטים ג'בליה בצפון הרצועה.

מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" הוא המזל"ט הקטן ביותר בשימוש בצה"ל, אשר נמצא בשימוש חיל התותחנים. הוא משמש לאיסוף מידע על ידי כוחות הקרקע. לפני מספר חודשים פורסם במגזין "ישראל דיפנס" כי בחיל התותחנים מתכננים להקים קריית מאמנים יעודית עבור יחידת "רוכב שמיים". היחידה תכלול מאמנים להכשרת הלוחם הבודד וגם מאמני צוותים שיאפשרו הטסת כלים בצורה וירטואלית באמצעות סימולטורים.

בנוסף קלטו לאחרונה מזל"ט מתקדם חדש. "רוכ"ש דור ב'" הוא מזל"ט שפותח באמצעות החטיבה הטכנולוגית ליבשה (חט"ל) ומחלקת אמל"ח בזרוע היבשה ומסופק על ידי חברת אלביט. הכלי נמצא כעת בתהליכי קליטה וניסוי ועתיד לספק יתרונות מבצעיים טכנולוגיים הכוללים גם שיפורים נבמצלמת המזל"ט. ביחידה שעברה לאחרונה מבסיס פלמחים למחנה רמון שם מוצב האגד אליו שייכת היחידה, מתכננים גידול במצבת כוח האדם גם בסדיר וגם במילואים.

You might be interested also