גורם בממשל אובמה לרשת CNN: ישראל תקפה בסוריה

רשת הטלוויזיה האמריקאית מצטטת גורם אמריקאי רשמי הטוען כי ישראל היא האחראית לתקיפה אמש בבסיס של צבא סוריה בלטקיה

גורם בממשל אובמה לרשת CNN: ישראל תקפה בסוריה

רשת הטלוויזיה האמריקאית CNN מצטטת גורם בממשל אובמה המאשר כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה בבסיס הצבא הסורי אמש באזור לטקיה. על פי הדיווח מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו סוללות טילים, ככל הנראה מדגם S-125.

החקירן רונן סולומון מסר מוקדם יותר כי מתוך המידע שנמסר עד כה במספר דיווחים ממקורות זרים, ניתן להעריך כי מטרת התקיפה היו סוללות טילים מתוצרת רוסיה. הצבא הסורי מחזיק בלטקיה מערך של סוללות ומחסנים ובהם סוללות נ"מ מתקדמות וסוללות בסטיון המיועדות לשיגור טילי חוף-ים מסוג יאחונט.

כל הטילים סופקו לסוריה על ידי רוסיה בשנים האחרונות. רשת אל-ערביה מדווחת כי במקביל לתקיפה בלטקיה, הותקף יעד נוסף, על פי הדיווח על ידי ישראל, באזור דמשק.

לפני כחודשיים, העבירו הרוסים במה שהצטייר כ"רכבת ימית" משלוחי נשק ובהם כנראה גם מערכות נ"מ מתקדמות שהרוסים הגדירו כ"מטען מיוחד". המשלוחים הועמסו מנמל נובורוסיסק בים השחור המוכר ככזה המשמש את גדוד ההגנה האווירית הרוסית הסמוך גם לאחסון מערכי אס-300 וסוללות אס איי-17 ניידות.

רוסיה נוטה לשדרג את אתרי סוללות האס-125 לסוללות מתקדמות יותר דוגמת האס-300. כך היא עשתה לפני מספר שנים במסגרת חוזה לאספקת אס-300 שחתמה עם אלג'ירה. הסיבה נעוצה בתשתיות הקיימות המאפשרות לכלי השיגור הניידים לנוע מתוך מחפורים מיוחדים שנבנו באדמה. רוסיה הצהירה בחודשים האחרונים כי סיפקה לסוריה חלק ממרכיבי האס-300 אולם טענה כי לא סיפקה את המערכת השלמה אשר כוללת גם את מרכיבי הליבה. האם האתר בלטקייה בכל זאת שימש יעד לשדרוג שכזה? ימים יגידו