פשרה בתקציב הביטחון

הממשלה החליטה להוסיף לתקציב הביטחון 2.75 מיליארד שקלים
משרדי האוצר והביטחון הגיעו לפשרה בנושא גודלו של תקציב הביטחון: הקבינט המדיני-ביטחוני החליט פה אחד להעביר עודפי תקציב בגובה 2.75 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון. הן שר האוצר יאיר לפיד והן שר הביטחון משה (בוגי) יעלון תמכו בהחלטה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההחלטה היא בהמשך להחלטה של הקבינט בחודש מאי 2013. 

הקבינט החליט בנוסף להקים ועדה ציבורית לבדיקת תקציב הביטחון על כל מרכיביו. כמו כן יוקם צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, כדי לזרז פינוי של בסיסי ומבני צה"ל ממרכז הארץ, לטובת בנייה באזורי ביקוש.

ההחלטה מגיעה לאחר מאבק עיקש בין שני הצדדים על גובה הקיצוץ בתקציב הביטחון. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר לאחר ההחלטה כי "במהלך דיוני התקציב, כולל בימים האחרונים, התקיים מצד גורמים שונים שיח מופקר וחסר אחריות, פוליטי, שקרי וציני במהותו. מדובר במסע דה-לגיטימציה שיטתי ומכוער כלפי ציבור משרתי הקבע בצה"ל, תוך חשיפת נתונים אודות שכרם באופן מניפולטיבי ומעוות, וכזה שנועד לשסות נגדם את דעת הקהל".

לדברי שר הביטחון, "עשרות אלפי משרתים, נגדים וקצינים, אשר מחויבים למשימותיהם 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, לעתים מזומנות תוך הקרבת התא המשפחתי, רואים בלב דואב כיצד מתנהלת על גבם מלחמה שאין בה צורך ושנועדה להשחיר את פניהם. התקשיתי להבין כיצד הרשו לעצמם גורמים כאלו ואחרים לפגוע באופן מכוער כל כך בציבור משרתים שלם, גברים ונשים, ולהציג אותם כגזלנים. אין לי מילה אחרת לתאר זאת, ואני חש בושה נוכח הדרך הנפסדת הזו. ציבור רחב של משרתים שמשכורתו ממוצעת והוא מעמד הביניים. גם אם למישהו יש ביקורת או תהייה, מן הראוי שיעשה זאת באופן ענייני והגון, ולא יפגע בעשרות אלפי אנשי קבע מסורים ומחויבים, וכפועל יוצא מזה יפגע גם בצה"ל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית