היום: דיון מכריע בקבינט על התקציב

אתמול- שר הביטחון סייר היום במנהרות שנחשפו בגבול עזה. במהלך הסיור הוא התייחס גם לשחרור האסירים ואמר כי "הסיכוי שיחזרו לסורם נמוך, אבל בכל אופן נמשיך לעקוב אחריהם"

ביום ד' ייערך בקבינט הביטחוני דיון מכריע בנושא תקציב הביטחון.

לקראת הדיון הכינו בצה"ל ובמשרד הביטחון מצגות הטוענות כי קיים חוסר בסך לא פחות מ4.5 מיליארד שקל לעומת התקציב המינימאלי, הדרוש כד לקיים את צה"ל. עוד טוענים במערכת הביטחון כי קיצוצי תקציב "אגרסיביים" יביאו לגל של 10 אלפים מפוטרים מצה"ל ומהתעשיות הביטחוניות, שיסבלו מביטול פרויקטים.

 אתמול: שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון סייר היום באוגדת עזה שם הוא סרק את המנהרות שנחשפו לאחרונה על גבול הרצועה.

יעלון שסיפר שהגיע לראות מקרוב את המנהרות כדי שנוכל להתמודד יותר טוב עם האיום, אמר כי "אין ספק שמי שאחראי למנהרות הללו זה החמאס, בין אם כמי ששולט בעזה ובין אם כמי שחופר את המנהרות האלה. כנראה שמכינים אותן ליום פקודה ואנחנו רואים בהם כאחראים לזה. מעבר לכך שנעשה את כל המאמצים כדי להביא לסיכולן".

שר הביטחון הגיב גם לטענות של ראשי היישובים בעוטף עזה בנוגע לצמצום בכוחות הביטחון השותף שאמורים לספק אבטחה באזור ואמר כי ״לא הורדנו את האבטחה. יש פה אבטחה מאוד משמעותית על היישובים. אבטחה זה לא שני חיילים ועמדת השער של קיבוץ או של יישוב. האבטחה היא קודם כל המכשול, היא מערכת ההתרעה והמודיעין. היא הכוחות שפרוסים כאן, גם ביישובים וגם מחוצה להם, ולכן, ההחלטה נעשתה בשיקול דעת, אחרי עבודת מטה ארוכה. לבנות על זה שחיילים שמגיעים מן העורף לשבועיים לשמור בשער היישוב וזאת האבטחה על היישוב - אף פעם לא חשבנו כך, והיישוב יצטרך למלא את המקום, בין אם על ידי תורנות ובין אם על ידי שמירה בשכר״.

שר הביטחון התייחס גם לנושא האסירים הפלשתיניים שצפויים להשתחרר הלילה ואמר כי: ״לנוכח הנסיבות והשיקולים כבדי המשקל שעמדו בפנינו, בראייה אסטרטגית ארוכת טווח, בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא אוהבים את זה, ואיננו אוהבים את זה, יש לנו אחריות כממשלה. אני חושב שהיא נלקחה בשיקול דעת ואחריות ולכן קיבלנו את ההחלטה לשחרר את האסירים. ליבי עם המשפחות ואני בהחלט מבין לליבן. אנחנו משחררים אסירים מבוגרים שריצו כבר את מרבית תקופת עונשם וביצעו את פשעיהם לפני הסכמי אוסלו. הסיכוי שיחזרו לסורם נמוך, אבל בכל אופן נמשיך לעקוב אחריהם, כדי באמת לראות שהם לא חוזרים לטרור״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית