"כיפת ברזל" יירטה רקטה מעל אשקלון, חיה"א תקף בתגובה בעזה

על רקע החלטת הממשלה לשחרר 26 אסירים פלסטיניים, נורה מטח רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. בכל המקרים לא היו נפגעים או נזק
(צילום: AP)
רק בשעות הלילה פרסמה ישראל את רשימת 26 האסירים הבטחוניים שישוחררו במסגרת המשא ומתן המדיני עם הרשות הפלסטינית ומרצועת עזה נורה מטח רקטות לעבר יישובי הדרום. בכל המקרים לא היו נפגעים או נזק. באזור אשקלון יירטה מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" רקטה. אתמול שוגרו לעבר ישראל שתי פצצות מרגמה לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול, אולם לא היו נפגעים גם באירוע זה.

מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקף שני משגרים מוטמנים בצפון רצועת עזה. זאת בתגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. מדו"צ נמסר עוד כי "כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם".

לפני כשבועיים חשפו כוחות צה"ל מנהרת טרור באזור קיבוץ עין השלושה שבעוטף עזה. מדובר במנהרה מהמתקדמות שנמצאו שאורכה כ-1.5 קילומטרים. על פי הערכות במערכת הביטחון המנהרה נחפרה לשם ביצוע פיגוע רחב באחד היישובים באזור.

על פי הידוע נקודת המוצא של המנהרה נמצאת בכפר הסמוך לחאן-יונס. כוחות של יחידת יהל"ם ביצעו בדיקות של המנהרה כדי לאתר מחילות שנחפרו ממנה ולאתר חומרי נפץ. בסופן של הבדיקות לא נתגלו חומרי נפץ במנהרה. זו לא הפעם הראשונה בה חושף צה"ל מנהרות שנחפרו מעזה לשטח ישראל במטרה לעשות בהן שימוש בפיגועי טרור. כאמור מדובר באחת המנהרות המתקדמות ביותר שנחפרו באזור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית