מהמפעל לאוויר

מטוס "הרקולס" הוחזר לשימוש מבצעי לאחר החלפת גזרת כנף במפעלי התע"א

מהמפעל לאוויר

צילום: תע"א-יח"צ)

חיל האוויר הישראלי קיבל לאחרונה בחזרה את מטוס ה"הרקולס" (C-130H) לאחר שהתעשייה האווירית סיימה את החלפת גזרת הכנף המרכזית במטוס, החיווט החשמלי וכן עבודות תחזוקה.

לפני כשנתיים, זכתה התע"א בחוזה של משרד הביטחון בהיקף כמה מיליוני שקלים, תוך העדפת התע"א על פני הצעות שהיו בחו"ל, להחלפת הכנף המרכזית של מספר מטוסי C-130H של חיל האוויר הישראלי כחלק ממיזם הארכת חייו של המטוס.

חטיבת בדק מטוסים החזירה את המטוס הראשון ללקוח להמשך פעילות מבצעית וכבר החלה לעבוד על מטוס שני. טייסי מרכז ניסויי טיסה של חיל האוויר ביצעו מספר טיסות ניסוי לבדיקת המטוס במגוון רחב של מצבי טיסה ובסיכומן הביעו שביעות רצונם מאיכות הביצוע ומביצועי המטוס. התע"א, המציינת השנה 60 שנה להיווסדה, הצטרפה בשל פעילות זו למועדון מצומצם של 4 מרכזים בינלאומיים באנגליה, קנדה, סינגפור וארה"ב המוסמכים לביצוע עבודה מורכבת וייחודית.

בזמן החלפת הכנף המרכזית, בוצעו עבודות תחזוקתיות על המטוס על מנת לחסוך בזמן הקרקוע שלו וגם עודכן מראשיתו ספר החיווט בסטנדרטים בינלאומיים גבוהים. אלי חתם, סמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת בדק מטוסים אמר כי: "אנו גאים לבצע פרויקטים ייחודיים ומורכבים עבור חיל האוויר הישראלי. הידע והניסיון הנרכש בתעשייה האווירית, מביא אותנו פעם אחר פעם להישגים בחזית הטכנולוגיה ומאפשר ללקוחותינו להתמודד בהצלחה עם האתגרים מולם הם ניצבים".

יוסי וייס, מנכ"ל התע"א אמר כי: "לתעשייה האווירית מוניטין עולמיים בתחומי התחזוקה, ההסבה, השיפוץ וההשבחה של מטוסים מסוגים שונים. אנו נותנים מענה מוצלח ליעדיו המבצעיים של חיל האוויר". בנוסף, מר וייס קרא "לעשות כל מאמץ להשאיר עבודות מסוג זה של התע"א בישראל".