בצה"ל יצטיידו בתקשורת לוויינית ניידת

גילת לווינים תספק מערכות SatTrooper-1000 לכוחות מיוחדים בצבא
כוחות מיוחדים וכוחות יבשה של צה"ל יצטיידו במערכת לוויינית ניידת מתוצרת גילת לוויינים; כך הוחלט בצה"ל.

לפי פרסומיה של החברה, מדובר בטרמינל תקשורת לווייני נישא ה-SatTrooper-1000, והוא מיועד "לתת מענה על הצורך בתקשורת טקטית מתקדמת בשדה הקרב". החיילים יכולים לשאת את המערכת על הגב או באמצעות רכב, ולהתחבר באמצעותה לתקשורת במהירות. זו, אגב, עשויה להיות יעילה במיוחד בפעילות רחוקה בעומק האויב.

בעקבות החלטת צה"ל, אמר ראש החטיבה הביטחונית בגילת, תא"ל משה (צ'יקו) תמיר, כי "שדה הקרב של היום מבוסס על לוחמת רשת, עובדה שמגבירה את חשיבות מערכות התקשורת הלווייניות שנפרסות במהירות.עליונות מודיעינית היא צורך קריטי בשדה הקרב בכל מקום ובכל זמן, וזו אחת הסיבות לכך שבעת פיתוח ה-SatTrooper-1000 לקחנו בחשבון את תנאי הלחימה הקשים והתובעניים ביותר. כך, הטרמינל יהיה מותאם לדרישות התקשורת התובעניות ביותר של צה"ל".

בתוך כך, החטיבה הביטחונית של גילת לוויינים חתמה באחרונה גם על הסכם לאספקת טרמינל תקשורת קטן ששוקל פחות מעשרה ק"ג ושמאפשר תקשורת לוויינית, זאת עבור כלי טיס בלתי מאויש שישרת כוחות מיוחדים בצבא ארצות הברית. כלי הטיס הוצג בביתן החברה האמריקאית במסגרת תערוכת הכלים הבלתי מאוישים AUVSI שנערכה בחודש אוגוסט בוושינגטון. הטרמינל הלווייני יכול לפרוץ מגבלות תקשורת עבור עשרות סוגים של כלי טיס בלתי מאוישים, קטנים ובינוניים, בארץ ובעולם.

בעבר היה מקובל, כי טרמינלים שמאפשרים תקשורת לוויינית ניידת שוקלים עשרות קילוגרמים. אלה הותקנו, למשל, על טילי שיוט ענקיים מתוצרת ארצות הברית. ההפחתה המשמעותית במשקל הושגה, קודם כל בזכות מזעורן של האנטנות הלווייניות ומזעור המשדרים. כעת נמצאת גילת במגעים מתקדמים עם צה"ל ועם גורמים בתעשייה הביטחונית הישראלית באשר ליישומים של הטרמינל החדש, וצבאות זרים כבר הביעו התעניינות בפיתוח החדש. לדברי תמיר, טרמינל לווייני מאריך בצורה בלתי מוגבלת את טווח התקשורת עם פלטפורמות שונות, כולל מטוסים בלתי מאוישים, ספינות בלתי מאוישות וכוחות קרקעיים. הטרמינל החדש מאפשר לא רק תקשורת בדיבור אלא גם העברת נתונים ווידאו בנפח סרט רחב. כיעדה הבא, גילת מערכות ממשיכה בתהליך הפיתוח במטרה להקטין את משקל הטרמינל הלווייני הנייד אף לחמישה ק"ג ופחות מכך

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית