"מענה מודיעיני ומבצעי לכל האתגרים"

נשיא המדינה סייר היום בבסיס פלמ"חים וזכה לסקירה מפי הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, על הפעילות המבצעית האסטרטגית והטקטית של החיל
נשיא המדינה שמעון פרס קיים היום סיור צבאי בבסיס חיל-האוויר בפלמ"חים, יחד עם הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ועם מפקד חיל-האוויר אלוף אמיר אשל.

הביקור נפתח בסקירה מקיפה של הרמטכ"ל , מפקד חיל-האוויר ומפקדי הטייסות על הפעילות המבצעית האסטרטגית והטקטית של חיל האוויר.

במסגרת הביקור סקר הנשיא את הטכנולוגיות החדשניות ביותר בחיל וסייר גם בתערוכת כטבמ"ים. הנשיא התייחס ליכולות הנסתרות של חיל-האויר ברמיזה לאיראן ולשאר אויבי ישראל ואמר:" לא כל עוצמתו של צה"ל וחיל-האוויר גלויה לעין- כדאי למי שמזלזל בנו ומבקש להתנכל לנו לקחת את זה בחשבון. אני מלא גאווה בחיילים, במפקדים של החיל ושל צה"ל כולו. חיל-האוויר הישראלי הוא חיל-האוויר הטוב בעולם, יש לו מערכות ייחודיות רק לו. חיל-האוויר מצויד בשיא הקדמה הטכנולוגית והכי חשוב עם הון אנושי מסור ואיכותי. חיל-האוויר הישראלי לעולם לא מסתפק בקיים ונמצא תמיד עם הפנים קדימה לעבר העתיד והאתגרים שהוא מביא עימו. אתם חיל עם אחריות כבדה על הכתפיים שמראה בכל יום תוצאות טקטיות ואסטרטגיות".

הרמטכ"ל בדבריו: "ישראל ניצבת היום בפני אתגרים רבים בשלל טווחים ביניהם גם בשמיים. אנו נמצאים במוכנות תמידית 365 ימים בשנה בכל טווח ואל מול כל אתגר. אנו יודעים לתת מענה מודיעיני, מבצעי וטקטי אל מול כל איום. חיל-האוויר הוא המערכת המרכזית להרתעה, פעולה תקיפה והגנה עם יכולות טכנולוגיות פנטסטיות כפי שנדרש ממערכת כה איכותית. יש לישראל סיבות טובות להיות גאה בחיל האוויר שלה".

מפקד חיל-האוויר בדבריו: "חיל האוויר הוא זרוע ההכרעה, ההתרעה וההגנה של צה"ל, ומושתת על צירוף מיוחד של אנשים בלתי רגילים ביכולותיהם ובמסירותם. הכוח האווירי, הגמישות, הסגולות והיכולות רלוונטים היום יותר מאי פעם".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית