הזדמנויות על רקע הקיצוץ בתקציב הביטחון האמריקאי

כ-20 חברות ישראליות מציגות בתערוכה הביטחונית השנתית הגדולה בוושינגטון - AUSA. סיקור מיוחד משם של עמיר רפפורט
האלוף עיש בתערוכה AUSA (צילום: עמיר רפפורט)
הביתן הישראלי בתערוכה הביטחונית השנתית הגדולה של ארה"ב, AUSA, נפתח ביום שני בוושינגטון תחת האווירה העגומה שנובעת מקיצוצי תקציב הביטחון בארה"ב. למרות הקיצוצים, כ - 20 חברות ישראליות לוקחות חלק בתערוכה שמושכת אליה אנשי צבא ובכירים בתעשיות הביטחוניות מכל העולם.

האגף לסיוע ביטחוני במשרד הביטחון, סיב״ט, הקדיש את הביתן הלאומי לקידום התעשיות הקטנות והבינוניות מישראל. בנוסף לביתן הלאומי מציגות בתערוכה גם התעשיות הגדולות, אלביט מערכות, תעשייה אווירית, תעש ורפאל, וקבוצת מיסטראל.

שמעיה אביאלי אמר בטקס החנוכה של הביתן הישראלי כי ״אני מקווה שהדגש על תעשיות קטנות ובינוניות יניב את הפירות המתבקשים לטובת התעשיות. זה חלק מתפיסה כוללת שלנו״. בנוסף, אמר כי ״שיתוף הפעולה של ישראל עם ארה"ב מאוד רחב. אנחנו נמצאים בעידן מורכב. קיצוץ התקציב יכול להיות גם הזדמנות, שכן התעשיות האמריקאיות מחפשות פתרונות על הדרך ופחות פיתוחים״.

נספח צה"ל בארה"ב, האלוף יעקב עיש, אמר בחנוכת הביתן כי ״הרבה דברים נאמרו על מערכת היחסים בינינו לארה"ב, והמפגש פה הוא עוד ביטוי לקשר מיוחד. ביטוי לשת"פ טכנולוגי מעבר לשת"פ מודיעיני ושת"פים אחרים. הקירבה של מערכת הביטחון לתעשיות בישראל מייצרת את המענה המהיר והטוב לצרכים המבצעיים״.

יהודה פילואור, מנהל השיווק של חברת מערכות האב"כ "בית אל תעשיות", אמר: ״זה מרגש איך מדינה בגודל של ניו ג'רזי מציגה תערוכה כה מרשימה כמו של המעצמות הגדולות״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית