רשת אלחוטית מבוססת נורת לד

במסגרת ניסוי שהתבצע בסין, הצליחו מדענים לחבר ארבעה מחשבים ברשת אלחוטית תחת נורת LED אחת של ואט אחד
Visible Light Communications Concept - see.ed.ac.uk

ניסויים מוצלחים שבוצעו על ידי מדענים סיניים הראו כי קיימת אפשרות לספק תקשורת אלחוטית באמצעות אותות שנשלחו על ידי נורות LED, כך מדווח האתר news.xinhuanet.com.

במסגרת הניסוי הצליחו המדענים לחבר ארבעה מחשבים ברשת אלחוטית תחת נורת LED אחת של ואט אחד. זאת, תחת העיקרון שאור יכול לשמש כנשא במקום תדרי רדיו מסורתיים כמו ב-WiFi , אמרה צ'י נאן ,פרופסור באוניברסיטת פודאן בשנחאי ביום חמישי האחרון.

הנורה עם שבבים משובצים יכולה לייצר קצב נתונים במהירות 150 מגהביט/ שנייה, שהוא מהיר יותר מחיבור בפס רחב הממוצע בסין, אמרה צ'י, שמובילה את צוות המחקר של טכנולוגיית LiFi הכולל מדענים ממכון שנחאי לפיסיקה טכנית של האקדמיה הסינית למדעים.

"באשר לטלפונים סלולריים, מיליוני תחנות בסיס כבר הוקמו ברחבי העולם כדי לחזק את האות אבל רוב האנרגיה נצרכת במערכות הקירור שלהם", הסבירה צ'י . "שיעור ניצול האנרגיה הוא רק 5 אחוזים".

בהשוואה לתחנות בסיס ,מספר הנורות שניתן להשתמש בו הוא בלתי מוגבל כמעט. בינתיים, העם סיני מחליף את נורות הליבון מיושנות עם נורות LED בקצב מהיר. "בכל מקום שיש נורת LED יש אות אינטרנט", אמרה צ'י. " כבה את האור - ואין אות". עם זאת, יש עדיין דרך ארוכה לעבור כדי להפוך את LiFi להצלחה מסחרית. "אם האור חסום, האות ינותק", אמרה צ'י.

המונח LiFi נטבע על ידי הרלד האס (Harald Haas) מאוניברסיטת אדינבורו בבריטניה ומתייחס לטכנולוגית תקשורת מבוססת על אור נראה, המספקת פתרון לרשת תקשורת במהירות גבוהה באופן דומה לרשת WiFi.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית