מכליס: אנחנו מחויבים להצלחת ה-F-35

מנכ"ל אלביט מערכות הגיב להחלטת לוקהיד מרטין לבחור בקסדה המשותפת לאלביט ולרוקוול קולינס עבור טייסי מטוס הקרב העתידי

מכליס: אנחנו מחויבים להצלחת ה-F-35

קסדת הטייסים של אלביט

מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס, אמר בסוף השבוע כי החלטת לוקהיד מרטין לבחור בקסדה המשותפת לאלביט ולרוקוול קולינס כיחידה שתשרת את טייסי מטוס הקרב העתידי F-35, היא הבעת אמון חשובה.
 

הקסדה, מתוצרת חברת הבת של אלביט מערכות בארצות הברית ורוקוול קולינס, אמורה לספק לטייסים את המידע שלו הם זקוקים במהלך טיסה. המידע הזה מוקרן  על צג הקסדה בזמן אמת.
 
הקסדה מספקת לטייסים מידע שכולל אפילו תנאי מזג אוויר, וגם נתונים שמגיעים ישירות משש מצלמות האינפרא-אדום הפזורות סביב גוף המטוס.

המידע מספק לטייסים מידע על מה שקורה בחלקים הנסתרים מעיניהם. לוקהיד מרטין החליטה לעצור פיתוח של קסדה אמריקנית חדישה ולבחור בקסדה שפותחה על ידי אלביט ורוקוול קולינס, שכבר צברה עשרות אלפי שעות טיסה במטוסי קרב מתקדמים בארץ ובעולם, ובכך לחסוך מיליארדי דולרים.
 
מבחינת אלביט מערכות, מדובר בבשורה אדירה: קסדת הטייסים היא אחד ממוצרי הדגל של החברה.

ההחלטה לעצור את פיתוח הקסדה האמריקנית, ולבחור בזו שפותחה בשיתוף של אלביט ורוקוול קולינס, צפוי לחסוך ליצרנית המטוסים סכום של כ-45 מיליארד דולרים שנועד כדי לפתח קסדה למטוסי ה-F-35.

בצאלאל מכליס אמר בסוף השבוע, בהודעה שפורסמה בארצות הברית, כי קסדת ה-אף 35 תמנף חדשנות אדירה וטכנולוגיה שמבוססת גם על הניסיון העשיר של אלביט מערכות. החברה מחויבת להצלחת פרויקט מטוס הקרב העתידי".

You might be interested also