"אנחנו חייבים להוביל טכנולוגית"

ראש מפא"ת דיבר אחר הצהריים בכנס הכלים הבלתי מאוישים ואמר כי חייבים להמשיך ולהשקיע במחקר ופיתוח, גם בדברים ש"אין להם ישום כבר מחר בבוקר"

"אנחנו חייבים להוביל טכנולוגית"

ראש מפא"ת דיבר בצהריים בכנס הכלים הבלתי מאוישים הבינלאומי השני ואמר כי: "כלים בלתי מאוישים מבטאים את היתרון הטכנולוגי הישראלי. צמחנו ממצב שבו לא היה לנו שום דבר למנהלת שלמה של מל"טים. השוק הישראלי קטן מדי ולכן אנחנו חייבים לייצא. מל"טים ישראליים היו בשימוש מבצעי של שש מדינות באפגניסטן."

ראש מפא"ת התייחס בדבריו גם לקיצוץ בתקציבים ואמר כי אסור למשכן את העתיד לטובת ההווה, הוא הדגיש כמה חשוב להשקיע בפיתוחים גם אם אין להם ישום מבצעי כבר מחר בבוקר. "מדינת ישראל חייבת לשמור על יתרון טכנולוגי ולהוביל את תחום כי זה בבחינת צורך קיומי. אנחנו לוקחים חלק מרכזי בפרויקטים שונים ברחבי העולם וצריכים להמשיך בדרך הזו, אם אנחנו משתתפים בפרויקטים האלה אנחנו גם יכולים להשפיע עליהם. חייבים להמשיך ולהשקיע בטכנולוגיות רובוטיות גם אם אין להם יישום בשלב הזה. להשקיע לטווח הארוך."

הכנס שנערך זו השנה השנייה זוכה להצלחה אדירה, ועד כה ביקרו בתערוכה ובכנס למעלה מ-1,200. כנס UVID 2013 עומד השנה בסימן "מערכות בלתי מאוישות בסביבת פעילות מורכבת" ובמסגרתו מתקיימת גם תערוכה מקיפה והדגמות של מערכות בלתי מאוישות מבית היוצר של התעשיות המובילות בתחום מישראל ומהעולם. הכנס נפתח במושב בו לוקחים חלק כמה מאלופי צה"ל לשעבר, ביניהם מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף עידו נחושתן, מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום, אלוף פיקוד מרכז, מפקד זרוע היבשה וראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לשעבר האלוף, אבי מזרחי.