יעלון דן בארה"ב על הסיוע הביטחוני לישראל

ארה"ב מגבשת הסכם סיוע חדש החל מ-2017
שר הביטחון ושר ההגנה. צילום: משהב"ט

ארה"ב מגבשת הסכם סיוע ביטחוני חדש לישראל במקום הסיוע הנוכחי שמבטיח לישראל סיוע בסך כ-3 מיליארד דולר בכל שנה עד אוקטובר 2017. ההסכם החדש אמור להיכנס לתוקף כאשר יסתיים ההסכם הנוכחי.
 
הסכם הסיוע הביטחוני וסיוע הנשק של ארה"ב ישראל הם אחד הנושאים לדיון במהלך ביקור שעורך שר הביטחון, משה יעלון, השבוע בארה"ב.
 
יעלון נפגש אמש בפנטגון עם מזכיר ההגנה האמריקני צ׳אק הייגל. זו הפגישה השלישית בין השניים בחצי השנה האחרונה, במהלכה הודה שר הביטחון למזכיר ההגנה על שיתוף הפעולה בין המדינות ובין הממסדים הביטחוניים. בתום הפגישה הפתיע שר הביטחון יעלון את מזכיר ההגנה הייגל, כשהעניק לו מתנה ליום הולדתו ה-67 שחל בסוף השבוע שעבר.

במהלך הפגישה אמר שר הביטחון: ״בשאר אסד נתקל באיום צבאי אמין ועמד בפני הדילמה של המשך הישרדותו מול ויתור על הנשק הכימי, והחליט לוותר על הנשק הכימי. כמובן שיש צורך לעקוב אחר תהליך יישום פירוקה של סוריה מהנשק הכימי, כדי לוודא שההתפרקות היא מלאה״.

בסוגיה האיראנית אמר שר הביטחון, כי ״כל הקלה בסנקציות תביא לקריסתן. יש לא מעט גורמים אינטרסנטיים שישמחו להיכנס לפעילות עסקית מול האיראנים, באופן שיקל מאוד את הלחץ הכלכלי מצד אחד, ומצד שני יאפשר להם להמשיך להעשיר. את זה צריך למנוע. אסור ליפול למלכודת הזו, של להקל בסנקציות מסיבות של צעדים בוני אמון, לפני שמשיגים את התנאים שהוצבו בפני האיראנים״.

ביום חמישי יבקר שר הביטחון בפס היצר של מטוס הקרב העתידי F-35 במפעלי חברת לוקהיד מרטין.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית