טעות של 1.5 מיליארד דולרים

ביקורת של מבקר המדינה בקנדה מצאה טעויות חשבונאיות בספרים של מחלקת ההגנה הלאומית בסך של 1.5 מיליארד דולרים. בין החשדות: רישום מלאי כושל ודיווח מנופח של החזרי נסיעות וארוחות
הצבא הקנדי בימים טובים יותר - photo by CWO2 Keith A. Stevenson

רואי חשבון פדרליים מטעם מבקר המדינה של ממשלת קנדה מצאו שגיאות חשבונאיות "משמעותיות" בשווי מוערך של 1.5 מליארד דולרים במהלך בדיקת ספרים שגרתית של מחלקת ההגנה הלאומית בשנה שעברה. כך על פי דיווח באתר ottawacitizen.com.

בין השגיאות: ספירה כפולה של מערכת נגד טילים המותקנת בספינה ( 210 מיליון דולרים ) , טעות במחיר של טילי טורפדו ( 15 מיליון דולרים ), ואי הסרה של שני מטוסי קרב מסוג 18 CF מהמלאי לאחר שהתרסקו ( 27 מיליון דולרים ) .

רואי החשבון ,ממשרדו של המבקר הכללי, גם מצאו מקרה אחד שבו 200 מיליון דולרים שנרשמו באופן שגוי עבור שירותים שעדיין לא סופקו , וציינו גם בעיות עם הדרך בה נרשמו בספרים הוצאות נסיעה וארוחות.

"סדר הגודל של שגיאות שפורטו לעיל מעורר חשש לגבי האמינות של החשבונות של המחלקה והמידע הפיננסי המדווח על ידה", רואי החשבון מסיקים במכתב ששלחו לבכירי מערכת הביטחון בדצמבר 2012 והתקבל לאחרונה על ידי אתר Postmedia News. רואי החשבון לא עברו על כל רשומה חשבונאית בספרים של מספרים של מחלקת ההגנה, אבל הגיעו לאומדן של 1.5 מליארד דולרים בשגיאות.

רבים מהנושאים שזוהו על ידי רואי החשבון התמקדו במערכת מעקב המלאי של הצבא הקנדי. הם מצאו כישלון להסיר מהספרים 36 מיליון דולרים בכלי רכב המיועדים לגריטה במחסן במונטריאול, ו -81 מיליון דולרים המיועדים לגריטה של מסוקי Boeing CH-47 Chinook. חלק מהטעויות האחרות קשורות לרישום הוצאות בגין חלקי חילוף המוחזקים אצל קבלני משנה (45 מיליון דולרים) וספירה כפולה של מנועי מטוסים .

"מחלקת ההגנה הלאומית צריכה להבטיח כי הכמויות והמחירים של פריטי המלאי שלה נאספו במדויק ונרשמו כראוי", המליצו רואי החשבון ​​במכתב להנהלה. רואי החשבון גם העלו חששות לגבי תביעות לנסיעות של העובדים והוצאות עבור ארוחות, וציינו כמה מקרים שבהם התיעוד היה חסר או לא שלם .שניים מתוך תשע תביעות נסיעות שנבדקו, לא היו אישורי נסיעה", מצאו רואי החשבון. "חלק מהעובדים הגישו הוצאות מוגזמות עבור ארוחות והמחלקה שלמה להם יותר מידי".

זו לא הפעם הראשונה שמחלקת ההגנה הלאומית - המהווה כשבעה אחוזים מכלל ההוצאות הפדרליות של הממשלה הקנדית, מה שהופך אותה למחלקה הפדרלית הגדולה ביותר - מצאה את הספרים שלה מתחת לזכוכית מגדלת.

מחלוקת סביב העלות האמיתית של ה-F35 לוותה בקרבות משפטיים כדי לשמור על המידע הכספי ממשרד התקציב הפרלמנטרי וממפלגות האופוזיציה. מחלקת ההגנה הלאומית גם לא הסכימה עם משרדו של המבקר הכללי, כאשר האחרון פרסם דו"ח בחודש אפריל 2012 , שמצא כי המחלקה כשלה בהבנת העלויות האמתיות של פרויקט מטוס ה-F35 שקנדה צפויה לרכוש 65 יחידות ממנו.

פקידי הביטחון חשפו ביום שני האחרון תכנית התייעלות שאמורה לחסוך בין 750 מליון דולרים ל-1.2 מיליארד לשנה. גורמים רשמיים מסרו כי "בנוסף למציאת כסף לצרכים בעדיפות גבוהה יותר, השינויים ילכו דרך ארוכה כדי להגדיל את האמון של הממשלה והציבור הקנדי ביכולת של מחלקת ההגנה לנהל את עסקיה
. "
הממשלה השמרנית בקנדה קצצה את תקציב ההגנה הלאומית ב -2.1 מליארד דולרים בשנה במטרה לחסל את הגירעון הפדרלי בסך 18.7 מליארד דולרים עד הבחירות ב-2015.

יחד עם זאת, דרשה הממשלה כי מצבת הצבא הסדיר תישאר 68,000 חיילים, וכי מחלקת ההגנה הלאומית תמשיך קדימה עם רכישות ציוד חדש, ותגדיל את יכולותיה בתחומים מתפתחים כגון סייבר וחלל. כתוצאה מהקיצוץ, מפקדים בכירים נאלצו לבטל פעילויות של הדרכה ותחזוקה, מהלך אשר העלה חששות כי הצבא הקנדי יהפוך ללא יותר מקליפה חלולה למרות דרישתו של ראש הממשלה סטיבן הארפרל ל-"יותר שיניים ופחות זנב. "

מפקד הצבא הקנדי רא"ל פיטר דוולין הזהיר בחודש יולי האחרון כי הרבה מיכולות כוחות היבשה באפגניסטן, כגון איסוף מודיעין , מעקב ומאבק במטעני חבלה מאולתרים יפגעו כתוצאה מהקיצוץ בתקציב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית